عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قير رايگان برای راه هاي روستايي که خيرين در ساخت آنها کمک کنند


قير رايگان برای راه هاي روستايي که خيرين در ساخت آنها کمک کنند

قير رايگان برای راه هاي روستايي که خيرين در ساخت آنها کمک کنند

 اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای راه هاي روستايي كه خیرین، دهياران و شوراهاي اسلامي روستاهاي استان در آسفالت، ساخت و توسعه آنها کمک کنند، قیر رایگان می دهد.

 به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، اگرچه پروژه هایی که در روستاهای بالای 50 خانوار استان اجرا شوند، براي بهره مندي از اين كمك رایگان در اولويت هستند اما آن گونه که مهندس "علی اکبر شاهینی" مدیرساخت و توسعه راه های این اداره کل می گوید " این اداره کل در مورد پروژه های دیگر راهسازی روستايي نیز حاضر است آنها را به خیرین واگذار نماید."

به گفته مدیر ساخت و توسعه راه های گلستان، دهیاری ها و شوراهاي اسلامي روستاها با پرداخت خودیاری می توانند در ساخت پروژه های راهسازی روستایی مشارکت کنند.

وی می افزاید: قير به اندازه اي كه برای آسفالت، ساخت و توسعه راه های روستایی مورد نظر، نياز باشد، تامين مي شود و فقط لازم است که خیرین، آمادگی خود را از طریق مراجعه به اداره کل راه و شهرسازي و ادارات راه و شهرسازي شهرستان هاي استان اعلام کنند.

شاهینی ادامه می دهد: خیرین راهساز با تفاهم نامه سه جانبه ای که بین خود و این اداره کل و دهیاران و شوراهاي روستاها منعقد می کنند می توانند در سرعت ساخت و توسعه پروژه های روستایی سهیم شوند.

وی می گوید: در قانون بودجه سال 93 اعتباری با نام قیر یارانه ای یا رایگان برای راه های روستایی در نظر گرفته شده و دولت، وزارت نفت را مکلف کرده که برای فراهم شدن زمینه اجرای پروژه های روستایی توسط مردم، اين كمك قابل توجه را در اختيار آنها بگذارد تا سرعت برخورداري همه روستاها از نعمت آسفالت، افزايش يابد.

شاهینی می افزاید: وزیر راه و شهرسازی این اقدام را در قالب دستورالعمل اجرایی به استان ها ابلاغ کرده تا اجرای پروژه های روستایی با مشارکت خیرین و مردم، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرساخت و توسعه راه های گلستان می گوید: در حال حاضر 98 پروژه راه روستایی به طول 620 كيلومتر در تمام شهرستان ها بويژه شهرستان هاي شرق استان در حال اجرا و يا در برنامه اجرايي قرار دارد كه 48 پروژه مربوط به روستاهای بالای 50 خانوار استان است.

به گفته شاهيني، برای اجرای اين پروژه ها به 124 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که در توان اداره کل و همچنین فرمانداری ها و ادارات مرتبط نیست تا آنها را تکمیل کنند و نیازمند همکاری خیرین است.

وي ادامه مي دهد: هم اينك از كل شبكه سه هزار و 485 كيلومتري راه هاي روستايي استان دو هزار و 465 كيلومتر آن آسفالت است.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .