عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نيازمند مشاركت هاي مردمي و حمايت ويژه مسوولان برای جذب اعتبارات هستيم

مديركل راه و شهرسازي گلستان :

نيازمند مشاركت هاي مردمي و حمايت ويژه مسوولان برای جذب اعتبارات هستيم

نيازمند مشاركت هاي مردمي و حمايت ويژه مسوولان برای جذب اعتبارات هستيم

مديركل راه و شهرسازي گلستان از مردم خواست كه با افزايش مشاركت هاي خود در ساخت و ساز راه هاي روستايي، ياريگر اين اداره كل در جذب اعتبارات باشند.

به گزارش روز شنبه اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان ، مهندس "علي بخش رستمي" در بخش ديگري از سخنانش در گفت و گويي خبري از مسوولان ارشد و نمايندگان مردم استان و كشور در مجلس شوراي اسلامي درخواست كرد كه نگاه و حمایت ويژه ای به این دستگاه اجرایی برای جذب اعتبارات بویژه اعتبارات راه های روستایی داشته باشند.

وي، ضمن قدرداني از تلاش هاي گذشته این عزیزان براي تامين و تخصيص به موقع منابع مالي پروژه هاي عمراني اين بخش، گفت: در سفر اخير معاون راه هاي روستايي مقام عالی وزارت راه و شهرسازي به گلستان، مبلغ 13 ميليارد تومان براي آسفالت، نگهداري و ارتقاي سطح ايمني راه هاي روستايي استان، ابلاغ اعتبار شد كه براي جذب اين رقم، به همت مسوولان استاني و همچنين، افزايش مشاركت هاي مردمي نيازمند هستيم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهارداشت: در حال حاضر 46 پروژه برای راه های روستایی استان تعريف شده و یا در دست اجراست که براي اجرا و تكميل آنها به 120 ميليارد تومان منابع مالي نياز است.

رستمی با بيان اينكه ميزان اعتبارات تخصيصی برای راه هاي روستايي استان، پاسخگوي نياز پروژه هاي گسترده و با حجم اعتباري بالاي راه و شهرسازي نيست، افزود: هم اینک روستاهايي در استان وجود دارند كه فقط از يك راه دسترسي و شني براي تردد بهره مند هستند در حالي كه با افزايش مشاركت هاي مردمي، خيرين، شوراها و دهياران و تامين به موقع و اختصاص منابع مالي مورد نیاز از محل سرفصل هاي اعتباري مختلف، مي توان آسفالت و بهينه سازي آنها را در سریع ترین زمان در دستور كار قرار داد تا روستاییان ساكن در آنها از راه مناسب و آسفالته برخوردار شوند.

این مقام اجرايي گلستان، مهمترین پروژه هاي احداث و آسفالت راه هاي روستايي استان را؛ آسفالت راه روستايي "دادلي غزنين" در مراوه تپه،آسفالت محور "سياه مرزكوه" و آنتني هاي آن در علي آباد كتول، آسفالت آنتني هاي محور "اولنگ" در راميان، آسفالت محور "بيشيك تپه – آراقوئي" و "قره دونگ و ماسانگ كو" در گنبدكاووس طبق موافقتنامه ها نام برد و گفت: علی رغم شروع عمليات اجرايي آنها از سال 90، اما به دليل تامين نشدن به موقع و كافي منابع مالي آنها، هنوز نتوانسته ایم آنها را به بهره برداري برسانیم.

به گفته رستمي، تامين منابع مالي لازم و به موقع پروژه هاي در دست اجرا در راه هاي روستايي، علاوه بر تسهيل تردد روستاييان و ارتقاي خدمات دهي آنان، شاخص بهره مندي استان را از راه هاي مناسب روستايي در سطح ملي افزايش مي دهد.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر راه دارد كه حدود سه هزار و 500 کیلومتر آن، روستایی است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .