عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح آبرسانی حمایت می کند

وزیر نیرو:

دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح آبرسانی حمایت می کند

 وزیر نیرو در مراسم افتتاح بزرگ ترین آب شیرین کن شمال کشور گفت: دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های آبرسانی مخصوصا در نوار مرزی حمایت می کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، دکتر رضا اردکانیان در این مراسم گفت: عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن بندر ترکمن و گمیشان با اعتبار 32 میلیارد تومان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه این طرح یکی از اصلی ترین طرح های آبرسانی به نوار مرزی محسوب می شود، گفت: 58 سامانه نمک زدایی آب با روش BOO در کشور اجرا شده است و این طرح بیست و هفتمین پروژه نمک زدایی آب در دولت تدبیر و امید می باشد.
دکتر اردکانیان با اشاره به پیش رو بودن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بنا داریم در این حوزه 40 طرح آبرسانی را به بهره برداری برسانیم که آب شیرین کن بندرترکمن ششمین پروژه افتتاح شده در سال جاری است.
وی مبلغ قراردادهای منعقد شده در بخش شیرین سازی آب در کشور را  بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در بخش شرب 400 هزار مترمکعب در روز و در بخش صنعت 200 هزار متر مکعب در روز ظرفیت تولید در این بخش می باشد.
وزیر نیرو با بیان اینکه 111 پروژه عمرانی در حوزه آب و برق در استان در حال اجرا می باشد، گفت: برای این طرح ‌ها 8 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون یک‌هزار و 500 میلیارد تومان آن هزینه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با تمهیداتی که اندیشیده می شود باقیمانده این اعتبارات به استان گلستان تخصیص یابد تا مردم این استان بیش از پیش آب، برق و سیستم‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب بهره‌مند شوند.
دکتر اردکانیان افزود: پروژه ساخت آب شیرین کن در سیمین شهر و 53 روستای دیگر با ظرفیت 7 هزارمترمکعب احداث خواهد شد که در حال حاضر این طرح در مرحله جانمایی برای حفر چاه می باشد.
وی گفت: دولت بنا دارد تسهیلات بیشتری برای استان‌های مرزی فراهم کند و این فرصتی است که در سایه تحریم ها ایجاد شده است.
وزیر نیرو در پایان از زحمات کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برای خدمت رسانی بی وقفه به مردم استان قدردانی کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 492
  • کد خبر : 48547