عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پلمب 87 دستگاه تجهیزات غير استاندارد شهربازیها در استان گلستان


پلمب 87 دستگاه تجهیزات غير استاندارد شهربازیها در استان گلستان

پلمب 87 دستگاه  تجهیزات غير استاندارد شهربازیها در استان گلستان

 
مدیر کل استاندارد گلستان از پلمب  87 دستگاه تجهیزات بازی شهربازی ها در 5 ماهه اول سال جاری  در سطح استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی گفت: به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان از تجهیزات شهر بازی ها درپنج ماه اول سال جاري از 263 تجهيز بازي مستقر در 65 شهربازی در سطح  استان، 568 مورد  بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی توسط کارشناسان اين اداره کل و شرکت‌هاي بازرسي تاييد صلاحيت شده صورت گرفته است.
وی افزود: در این بازرسی های بعمل آمده، 87 وسیله بازی غیراستاندارد شناسایی و پلمب  و72 مورد تجهیزات غیر استاندارد شهربازی و زمین بازی جمع آوری شد.
مدیر کل استاندارد گلستان با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، عنوان کرد: لزوم استاندارد شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است لذا برای دریافت تاییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.
دبیرشورای استاندارد گلستان با بیان اینکه افزايش ايمني تجهيزات بازي پارک‌ها و شهربازي‌ها نيازمند همکاري بيشتر مسئولان ذيربط است،خاطر نشان کرد:از مسئولين و ارگان‌هاي ذيربط از جمله شهرداري‌ها خواستاريم که به اين موضوع توجه و اهتمام ويژه‌اي داشته باشند و اقدامات لازم را اين خصوص به‌عمل آورند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بهره برداران و مالکین می بایست تصویری از گواهینامه صادر شده برای آن تجهیز را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب نمایند.
گفتنی است هر ساله حوادث ناگواري براي استفاده كنندگان از وسايل و تجهيزات بازي غیر استاندارد كه عمدتا كودكان مي باشند، اتفاق مي افتد. لذا تجهيزات بازي مستقر در زمين هاي بازي و مهدكودك ها توسط شوراي عالي استاندارد مشمول استاندارد اجباري اعلام شده است و مطابق با قوانين و مقررات، استفاده از تجهيزات فاقد تاييديه ايمني توسط مالكان يا بهره برداران ممنوع مي باشد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .