عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » الزام انبار داران به ثبت موجودی در سامانه جامع انبار


الزام انبار داران به ثبت موجودی در سامانه جامع انبار

الزام انبار داران به ثبت موجودی در سامانه جامع انبار

 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: همه انبارداران از آغاز شهریورماه باید موجودی و همه ورودی و خروجی کالا را در سامانه جامع انبار ثبت کنند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ،حسینقلی قوانلو در کارگاه آموزشی توجیهی طرح رسید/حواله سامانه جامع انبارکه در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی گرگان برگزار گردید گفت: سامانه جامع انبار برای تمامی افرادی که در این سامانه ثبت نام نموده اند، حساب کاربری ایجاد کرده است که بر مبنای آن انبار دار باید به این حساب کاربری وارد شده و علاوه بر اینکه موجودی کالای خود را ثبت می‌کند، کلیه ورودی و خروجی کالارا نیز چه توسط بارنامه انجام شده و چه غیر بارنامه‌ای باشد در حساب کاربری انبار درج نماید.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های مختلف از جمله سامانه جامع انبارها که تکلیف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های اطلاعاتی را تامین کند، نظیر اینکه انبارها کجاست؟ چه نوع و چه میزان کالا به انبارها وارد ویا از انبارها خارج شده است؟ مالک کالاها چه کسی است؟ بر همین اساس سامانه جامع انبار به عنوان یک سامانه بنیادین و پایه‌ای سازمان صنعت،معدن وتجارت مد نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از احتکار و اختفاء کالا به طور حتم می‌بایست نگهداری کالا بصورت شفاف انجام پذیرد، بنابراین در یک اقدام ضربتی و با سرعت سامانه جامع انبار به قابلیتهای جدید مجهز گردید تا این امکان فراهم شود تا جریان گردش کالای اساسی و از جمله اخذ موجودی کالا فراهم شود.

قوانلو در ادامه در بیان اهداف سامانه جامع انبارگفت: جلوگیری از قاچاق کالا، رصد جریان گردش کالا و دسترسی به آمار و میزان موجودی کالا، ساماندهی شناسه دار کردن تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا، شفافیت در توزیع کالا، مالکیت و میزان موجودی کالا با جزییات در سطح استان ،از جمله اهداف سامانه جامع انبار می باشد.

وی گفت:سامانه جامع انبار در فاز نهایی به این قابلیت خواهد رسید که بارنامه در صورتی صادر می گردد که اطلاعات انبار مبدأ و مقصد در سامانه انبار ثبت شده باشد به عبارت دیگر بارنامه فقط زمانی صادر می شود که بار در انبار مورد نظر موجود باشد.

به گفته قوانلو :تاکنون 17300 انبار ومرکز نگهداری کالا در سطح استان در سامانه جامع انبار ثبت شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1140
  • کد خبر : 50334