عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعلام موجودی کالاهای مشمول تنها از طریق سامانه انبارها انجام می شود

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان خبر داد :

اعلام موجودی کالاهای مشمول تنها از طریق سامانه انبارها انجام می شود

 معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: مطابق دستورالعمل جدید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور من بعد اعلام موجودی کالاهای مشمول تنها از طریق سامانه انبارها انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ادارات تابعه آن نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان، علی اصغر اصغری گفت: بر طبق مکاتبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور، با توجه به این که تمرکز بر استقرار کامل سامانه جامع انبارها و رصد و پایش جابجایی کالا در سطح کشور در بستر این سامانه ، از برنامه های اصلی سازمان حمایت می باشد بعضا مشاهده شده است که امکان اعلام موجودی انبارها و مراکز نگهداری کالا بصورت دستی و خارج از فرآیندهای حاکم بر سامانه جامع انبار، علاوه بر موازی کاری باعث سوء استفاده برخی از صاحبان کالا و عدم ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبار شده است .

وی افزود: از تاریخ 15/08/99 امکان ثبت موجودی و ورود و خروج کالا صرفا در سامانه جامع انبارها ملاک عمل قرار گرفته و اعلام موجودی خارج از سامانه مذکور فاقد اعتبار بوده و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول نخواهد شد .

به گفته اصغری، در صورت مواجهه تیم های نظارتی با انبار و کالای ثبت نشده در سامانه جامع انبار ها مطابق قوانین و آئین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شیوه نامه تشدید مبارزه با اختفاء ،احتکار و امتناء از عرضه با واحد متخلف برخورد خواهد شد .

وی با اشاره به ثبت اطلاعات 27483 انبار استان در سامانه جامع انبارها تا کنون، گفت: این سامانه به منظور شناسنامه دار کردن همه انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح استان و با هدف شناسایی کالاهای قاچاق و الزام به ثبت 25 گروه کالایی از 120 قلم کالا شامل انبارهای مواد غذایی، دارویی، دام و طیور، لاستیک و غیره راه اندازی شده است .

اصغری گفت : این مراکز شامل انبارها، مراکز انباشت کالا، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است که باید همه ورودی و خروجی های خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی اضافه کرد: تشخیص کمبود یا اضافه بودن اجناس، جلوگیری از قاچاق کالا، رصد جریان گردش کالا و دسترسی به آمار و میزان موجودی کالا، ساماندهی شناسه دار کردن تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا، شفافیت در توزیع کالا، مالکیت و میزان موجودی کالا با جزییات در سطح استان از دیگر اهداف راه اندازی سامانه جامع انبارها و ثبت روزانه کالاها در این سامانه می باشد .

اصغری با اشاره به اینکه طبق این سامانه هر شخص حقیقی و حقوقی فعال دارای انبار کالا مکلف به ثبت اطلاعات خود در این سامانه است، اضافه کرد: در صورتی که این اقدام صورت نگیرد؛ فعالیت‌های وی قانونی نخواهد بود زیرا فعالیت انبارها بدون وارد کردن اطلاعات در این سامانه و شناسایی هر کالایی خارج از این شبکه ، قاچاق ، احتکار ، گرانفروشی و عدم توزیع مناسب تلقی می‌شود .

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: به منظور جلوگیری از احتکار و اختفاء کالا به طور حتم می‌بایست نگهداری کالا بصورت شفاف انجام پذیرد، بنابراین در یک اقدام ضربتی و با سرعت سامانه جامع انبار به عنوان یک سامانه بنیادین و پایه‌ای مد نظر قرار گرفته و به قابلیتهای جدید مجهز شده تا این امکان فراهم شود که جریان گردش کالاهای اساسی از جمله اخذ موجودی کالا فراهم شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 895
  • کد خبر : 78339