عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید اصحاب رسانه استان گلستان از بافت تاریخی استرآباد گرگان برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت روز گرگان؛

بازدید اصحاب رسانه استان گلستان از بافت تاریخی استرآباد گرگان برگزار شد

بازدید اصحاب رسانه استان گلستان از بافت تاریخی استرآباد گرگان برگزار شد

مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: بازدید اصحاب رسانه استان گلستان از بافت تاریخی استرآباد شهرستان گرگان در قالب تور رسانه ای و به مناسبت 20 شهریور , روز گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ حبیبه ابراهیمی کتولی گفت: تور رسانه ای به مناسبت روز گرگان و در قالب بازدید از بافت تاریخی استرآباد شهرستان گرگان امروز دوشنبه 19 شهریورماه 97 برگزار شد.
 وی افزود : در این تور رسانه ی که خبرنگارانی از مطبوعات و خبرگزاری های سراسر استان حضور داشتند از بافت تاریخی استرآباد شهرستان گرگان با محوریت بناهای تاریخی درحال مرمت توسط معاونت میراث فرهنگی اداره کل بازدید شد.
 مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد : خبرنگاران امروز از روند رفع خطر مدرسه تاریخی دقیقی متعلق به دوره قاجاریه با اعتبار 100 میلیون تومان , مرمت خانه تاریخی دارویی متعلق به دوره پهلوی با اعتبار 80 میلیون تومان , مرمت خانه تاریخی فاطمی متعلق به دوره پهلوی با اعتبار 80 میلیون تومان بازدید نمودند.
 وی افزود : پروژه مرمت شده مدرسه تاریخی عمادیه متعلق به دوره صفویه , روند مرمت خانه تاریخی میرشهیدی متعلق به دوره قاجاریه 190 میلیون تومان, روند رفع خطر خانه تاریخی رمضانعلی خراسانی متعلق به دوره قاجاریه با اعتبار 50 میلیون تومان و روند رفع خطر خانه تاریخی محمد خراسانی متعلق به دوره قاجاریه با اعتبار 60 میلیون تومان از دیگر پروژه هایی بود که در این تور رسانه ای مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.
 ابراهیمی کتولی بیان کرد: بافت تاريخي شهرگرگان بخشي از بافت هاي تاريخي منطقه محسوب مي شود که بيش از 162 هکتار وسعت دارد و آن چه اكنون آن را بافت تاريخي گرگان مي ناميم بازمانده مجموعه اي از يك شهر(استرآباد) و عناصر آن و فضاهاي شهري هم چون مساجد؛ آب انبارها؛ قنات ها؛ معابر و واحدهاي مسكوني يك يا چند طبقه و... مي باشد.
وی گفت: این بافت تاریخی که تنها بافت زنده در کشور نیز می باشد در سال 1310 به شماره 41 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .