عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی از شهر تاریخی استرآباد(گرگان)


بازدید مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی از شهر تاریخی استرآباد(گرگان)

 

مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بازرس ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور که در راستای رصد فعالیت‌های متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر استان به استان گلستان سفر کرده است، از تعدادی از بناهای شهر تاریخی استرآباد(گرگان) بازدید کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، طاهره قیومی امروز یکشنبه 7 فروردین ماه 1401 با همراهی رحمان فرمانی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با حضور در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد(گرگان) از خانه تاریخی شیرنگی، مدرسه و خانه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شعرباف، سرای باقری‌ها(هتل بوتیک هفت پیکر) بازدید کرد.
رحمان فرمانی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این بازدید ضمن معرفی شهر تاریخی استرآباد، گزارشی از آخرین اقدامات در راستای حفظ، احیا و مرمت این شهر تاریخی ارائه کرد.
شهر تاريخي استرآباد با وسعت بیش از 156 هکتاری به‌عنوان نخستین بافت تاریخی کشور در سال 1310 به شماره 41 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. شهر تاريخي استرآباد بازمانده مجموعه‌ای از يك شهر و عناصر آن و فضاهاي شهري همچون مساجد، آب‌انبارها، قنات‌ها، معابر و واحدهاي مسكوني يك يا چندطبقه و... است. این شهر از دو بخش اداري و مسكوني تشكيل می‌شده كه هم‌اکنون بقاياي آن موجود است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .