عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بيش از 22 هزار 500 مترمربع از اراضی دولتی در سال جاري رفع تصرف شد

مديركل راه وشهرسازي استان گلستان :

بيش از 22 هزار 500 مترمربع از اراضی دولتی در سال جاري رفع تصرف شد

بيش از 22 هزار 500 مترمربع از اراضی دولتی  در سال جاري رفع تصرف شد

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت : در6ماهه نخست سالجاری بيش از 4000 مترمربع از ارضی دولتي در حين تصرف افراد سودجو شناسايي و رفع تصرف گرديده و بيش از 18500 مترمربع در اجراي احكام صادره از محاكم قضايي از متصرفين خلع يد و رفع تصرف گرديد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان : "حسین محبوبی" مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل اظهار داشت : زمینهای تصرف شده در شهرهای مختلف استان از جمله گنبد ، بندر گز،گمیشان و کردکوی بودند که توسط برخی افراد متخلف و سودجو تصرف شده بود و ازطريق عوامل يگان حفاظت از اراضي  اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان رفع تصرف گردید.

وی افزود: در همين راستا زمينهاي دولتي كه اشخاص مختلف در شهرستانها اقدام به تصرف غير قانوني نموده بودند از طريق مراجع قانوني و اجراي حكم قطعي خلع يد و متصرفين محكوم به پرداخت اجرت المثل ايام تصرف و همچنين رفع تصرف و اعاده به وضع سابق و زمين ها در اختيار و مالكيت دولت مستقر گرديد .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : هزارو هفتصد هکتار اراضی دولتي ،تحت حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان  قرار دارد كه براي توسعه همه جانبه شهرهاي استان در آينده پيش بيني شده ودر موقع لزوم به متوليان امر واگذارمي گردد .

محبوبی بیان کرد: در سال 96 حدود 80 هزار متر مربع از زمينهاي تحت اختيار به سازمانها و دستگاههاي دولتي جهت اجراي سياستهاي توسعه شهري واگذار شده كه اين رقم در شش ماهه نخست سالجاري به يكصدو سيزده هزار مترمربع افزايش پيدا كرده است .

وي عملكرد يگان حفاظتي از اراضي دولتي را در استان گلستان خوب توصيف نمود و افزود : یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان از تیر ماه سال 96 با هدف حفاظت از اراضي دولتي و پیشگیری از زمین خواری ،تعرض و تصرف اراضي ، با مساعدت مقامات قضایی و انتظامی شروع به کار کرده است و در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تعدي به اراضي دولتي تحت اختيار اين اداره كل توسط اشخاص حقيقي و حقوقي اقدامات قانوني لازم را انجام مي دهد . 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .