عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست مشترک شرکت اکروکام پلاکس روسیه و شیلات گلستان

معاون آبزی پروری شیلات استان خبر داد؛

برگزاری نشست مشترک شرکت اکروکام پلاکس روسیه و شیلات گلستان

برگزاری نشست مشترک شرکت اکروکام پلاکس روسیه و شیلات گلستان

معاون آبزی پروری شیلات استان گفت: هیات اعزامی شرکت سرمایه گذاری و تجارت اکروکام پلاکس روسیه با حضور در اداره کل شیلات گلستان پیرامون فعالیت های آبزی پروری و توانمندی های استان به خصوص در زمینه پرورش میگو، با مدیر کل و کارشناسان آبزی پروری شیلات استان دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر بیان داشت: طی این جلسه شیلات استان آمادگی خود را جهت انتقال تکنولوژی و دانش فنی آبزی پروری خود به ویژه در زمینه میگو به کشور روسیه اعلام داشت.
وی در خصوص ورود میگو گلستان به بازارهای روسیه خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بستر مناسب راه آهن
(ایران ـ ترکمنستان قزاقستان ـ روسیه) و بنادردریایی خزر، که در کاهش هزینه های حمل و نقل صادرات بسیار مهم است، صادرات میگو استان به کشور روسیه بسیار به صرفه خواهد بود که از این طریق می توان بازارهای روسیه را برای فروش میگو استان مورد هدف قرار داد.
معاون آبزی پروری شیلات استان در پایان بیان داشت: همچنین در این جلسه که بیشتر با هدف انتقال دانش فنی انجام شده بود پیشنهاد گردید شرکت مذکور جهت استعدادیابی و انجام فعالیت های آبزی پروری در کشور روسیه، از کارشناسان و فعالین بخش خصوصی پرورش میگو استان جهت حضور و تبادل افکار در این کشور دعوت به عمل آورند.
گفتنی است استان گلستان به عنوان تنها استان شمالی حاشیه دریای خزر به پرورش میگو گونه وانامی در مجتمع پرورش میگو گمیشان مشغول است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 435
  • کد خبر : 52687