عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مفاهیم فرهنگ ایرانی اسلامی ما ریشه در سیره اهل بیت دارد


مفاهیم فرهنگ ایرانی اسلامی ما ریشه در سیره اهل بیت دارد

مفاهیم فرهنگ ایرانی اسلامی ما ریشه در سیره اهل بیت دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه دهمین جشنواره پویانمایی رضوی، گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی ما درونمایه های ارزشمندی دارد که برجسته ترین و متعالی ترین مفاهیم آن در سیره اهل بیت تجلی پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: یکی از تجلی گاه ها شمس الشموس حضرت امام رضا (ع) است که وجود بارگاه مقدسش در ایران و پیوند عمیق معنوی ایرانیان با این امام معصوم، شکل گیری فرهنگی پر بار و آثاری فاخر در همه حوزه های هنری و ادبی را موجب شده است.

وی ادامه داد: پویا نمایی به عنوان هنری جدید و جذاب و با مخاطبان فراوان می تواند تصویرگر سیره و سلوک زندگی فردی و اجتماعی و دوره پرفراز و نشیب تاریخ روزگار این امام همام باشد .

این مدیراستانی ادامه داد: پویا نمایی به بهترین و هنری ترین شکل می تواند آموزه های متعالی اسلام که در سیره این امام ذکر شده را به تصویر بکشد و در این روزگار که استکبار جهانی تلاش می کند اسلام هراسی را در افکار جهانی ترویج بدهد این هنر کمک شایانی به بهتر و واقعی تر دیده شدن اسلام می کند.

وی برپایی اینگونه جشنواره ها را فرصتی مغتنم برای طبع آزماییی هنرمندان و خلق آثاری متعهدانه برشمرد و ابراز کرد: اینگونه رخداد های هنری می تواند زمینه ساز تولید آثاری برای جامعه ایرانی شود و ارتباطی مبارک بین هنزمندان و مخاطبان برقرار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه، اظهار کرد:هنر می تواند با زبانی گویا در ترسیم چهره ای روشن و بی غبار از حضرت امام رضا (ع) نقشی مهم و موثر ایفا کند.


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .