عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی راهکارهای عملی مدیریت بهینه مصرف آب در گلستان

توسط خانه جوان فرید برگزار شد:

نشست هم اندیشی راهکارهای عملی مدیریت بهینه مصرف آب در گلستان

بمناسبت 27 خرداد ماه روزجهانی بیابان زدایی نشست هم اندیشی با موضوع راهکارهای عملی کاهش مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی و معرفی مدل های جایگزین کشت با حضور هشت استاد و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و دانشگاه منابع طبیعی گرگان به میزبانی سازمان مردم نهاد خانه جوان فرید در روستای کفشگیری گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان، دکتر محمد اسماعیل اسدی عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و از پژوهشگران برتر آب استان با اشاره به نبود الگوی مناسب مصرف در همه حوزه ها و بخش کشاورزی، خاطر نشان کرد: فرهنگ صحیح مصرف و مدیریت آب باید نهادینه شود .

این عضو هیئت علمی ،اطلاع رسانی ، آموزش و فرهنگ سازی را جز فعالیت های اصلی در حوزه مدیریت و مصرف آب بیان نمود.وی با اشاره به تجارب موفق کشورهای دیگر در حوزه مدیریت منابع ، بومی سازی تجربیات بر اساس جغرافیای محلی را یکی از راههای جلوگیری از هدر رفت منابع بیان نمود.

غلامرضا رهبر دیگر عضو مرکز تحقیقات با اشاره به سرعت تبخیر دو برابر نسبت به بارش سالانه ، پیش بینی آینده را در احداث سدها و اب بندانها ضروری دانست .وی با اشاره به مشکلات معیشتی کشاورزان و هم چنین نیاز به صرفه جویی آب در بخش کشاورزی، تغییر در کشت محصولات را مستلزم ارائه محصول جایگزین جدید با ویژگی مصرف آب کمتر و درآمد سرانه برابر با محصول قبلی بیان نمود.

دکتر کیانی، دیگر عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات نیز با اشاره به کارکرد تشکل ها، آموزش و توانمند سازی جوامع محلی را جهت حفظ منابع طبیعی بخصوص اب را ازفعالیت های مهم تشکلها بیان نمود.

امید کابلی مسول خانه جوان فرید نیز با اشاره به فعالیت های این تشکل در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست ، از جمله تحقیق ، مطالعه و تهیه و تدوین مقالات متعدد در حوزه منابع آب استان توسط اعضا ، برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوع تالاب ،دریای خزر و سمینار آموزشی با موضوع مدیریت سیل ،گزارشی از وضعیت کشاورزی و آب روستای کفشگیری شهرستان گرگان ارائه نمود.

لازم بذکر است دکتر محمد اسماعیل اسدی ،دکتر کیانی ، دکتر لطف ا... پارسایی ،دکتر صلاحی ، دکتر غلامرضا رهبر ،دکتر سید علی حسینی ، دکتر مژگان سادات عظیمی و مهندس محمد علی صلبی حاضران نشست خانه جوان فرید بودندکه در حاشیه این مراسم ضمن بازدید از آب بندان روستای کفشگیری ، از دست آوردهای پروژه ایجاد سایت های پایلوت خانگی تبدیل پسماند الی به کود کمپوست که توسط زنان کفشگیری به اجرا در آمد بازدید نمودند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .