عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی نوع کشت زمین های کشاورزی کلاله بررسی شد

در جلسه ای با حضور فرماندار و رئیس جهاد کشاورزی کلاله

بررسی نوع کشت زمین های کشاورزی کلاله بررسی شد

بررسی نوع کشت زمین های کشاورزی کلاله بررسی شد

در جلسه ای با حضور فرماندار کلاله و رئیس جهاد کشاورزی، مسائل مربوط به زمین های زیر کشت محصولات کشاورزی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

نصرت برزگر در این جلسه به ارزش زمین های کشاورزی و خاک مطلوب این منطقه تاشاره کرد و گفت: خاک بعنوان با ارزش ترین عنصر در کشت محصولات کشاورزی و باغی مرغوب بشمار می رود .

وی افزود : زمین های کشاورزی استان و این شهرستان نیز از بهترین و مرغوبترین خاک و زمین های کشاورزی بشمار می رود که این ویژگی این مهم را می طلبد که مجموعه جهاد کشاورزی با برنامه ریزی دقیق و حساب شده در ارائه الگوی کشت مناسب تلاش کنند .

علیزاده رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیز گفت : در این شهرستان و سایر شهرستان های استان اغلب کشت زمین های کشاورزی به کشت محصولات زراعی ازجمله گندم و کلزا معطوف می شود .

در کلاله کشت زمین های کشاوزری از دیرباز به کشت پنبه اختصاص داشته که در 2 دهه اخیر و بنا به دلایل اقتصادی و زمانبر بودن کشت و برداشت این محصول این کشت از پنبه به  گندم و کلزا در کشت اول و در کشت دوم به شالی و گوجه و سیفی جات تغییر یافته که در سال های اخیر نیز احداث باغات مثمر از جمله باغات هلو – آلو در زمین های مسطح و زیتون در اراضی شیبدار رونق گرفته است.


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1026
  • کد خبر : 4875