عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آتش زدن زمین کشاورزی تا زمان برداشت محصولات ممنوع است

فرماندار کلاله :

آتش زدن زمین کشاورزی تا زمان برداشت محصولات ممنوع است

آتش زدن زمین کشاورزی تا زمان برداشت محصولات ممنوع است

فرماندار کلاله در جلسه خرید محصولات کشاورزی گفت : به سبب بروز خسارات فراوان آتش سوزی زمین های کشاورزی به خاک و سرایت آن به زمین های دیگر هرگونه آتش زدن زمین کشاورزی تا زمان برداشت محصولات کشاورزی ممنوع و پیگرد قانونی دارد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله نصرت برزگر در این جلسه افزود : در سالهای گذشته شاهد بروز خسارت به سبب آتش سوزی زمین های کشاورزی در برخی مناطق و بروز خسارت مالی به کشاورزان بودیم و از این رو در صورت مشاهده این موارد با مسببین برابر قانون برخورد خواهد شد .

وی اظهار داشت : یکی دیگر از مشکلات موجود در فصل درو تردد وسایل نقلیه حامل محصولات کشاورزی از قبیل تراکتور و کمباین است که جهاد کشاورزی باید نظارت دقیق بر این خودروها در نصب علایم هشداردهنده و استاندارد سازی آنها در مقابل ریزش محصولات داشته باشد و پلیس راهور و انتظامی باید نیز نظارت کافی در برخورد با این وسایل نقلیه باری که ریزش بار دارند داشته باشد .

علیزاده رئیس جهاد کشاورزی گقت : در سطح زیر کشت کلزا در امسال 5/987 هکتار ات که این در مقایسه با سال گذشته 92 درصد افزایش داشته داشت .

وی گفت : پارسال سطح زیر کشت کلزار در شهرستان 515 هکتار بوده است .

رئیس جهاد کشاورزی افزود : باتوجه به بارش های مناسب و حضور مستمر کارشناسان کشاورزی در پهنه های کشاورزی و مزارع کلزا پیش بینی ما عملکرد بیش از 5/2 تن و در برخی مناطق 3 تن در هکتار هم شده است .

ایشان در ادامه با اشاره به حمایت های دولت از کلزا کاران گفت : در سال آتی به ازای هر هکتار کشت کلزا مبلغ 5/2 میلیون تومان تهسهیلات بانکی به کشاورزان کلزاکار داده خواهد شد که این مهم عامل مهمی در کمک به کلزاکاران و کاهش هزینه های آنها خواهد شد و بیمه محصولات کشاورزی هم در سال آینده بر عهده دولت خواهد بود .

امسال قیمت هر کیلو دانه روغنی کلزا 2530 تومان از سوی دولت تعیین شده است .

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 861
  • کد خبر : 20986