عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » منابع طبیعی و آبخیزداری باید با زمین خواری بشدت برخورد کند


منابع طبیعی و آبخیزداری باید با زمین خواری بشدت برخورد کند

منابع طبیعی و آبخیزداری باید با زمین خواری بشدت برخورد کند

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی درجلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه مراتع شمالی شهرستان گنبدکاووس گفت: درحال تدوین و ارائه طرحی درخصوص رفع اختلافات بین مردم با منابع طبیعی درحوزه مراتع در مجلس شورای اسلامی هستیم.
قرجه طیار افزود: بخشی از مراتع اختلافی بین مردم بخش داشلی برون این شهرستان با منابع طبیعی مربوط به سال های 54 و 55 است که براساس عکس های هوایی و به نفع منابع طبیعی سند مالکیت صادر شده است.
وی گفت: اگرچه در آن زمان آگهی های ثبتی نیز در این خصوص انجام شده اما بسیاری از مردم بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس به دلایل مختلف دسترسی به روزنامه های آن زمان نداشته اند که اعتراضی نمایند.
طیار اضافه کرد: اگر مشکلات اختلافی این عده از مردم داشلی برون با منابع طبیعی رفع نشود، قطعا مردم محروم این دیار که هم اکنون نیز با مشکلات معیشتی مواجه اند، مجبور به مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها می شوند.
وی تصریح کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری باید با زمین خواری و جنگل خواری بشدت برخورد کند اما مراتع شمالی گنبدکاووس که اقتصاد مردم این دیار به آن وابسته است، نیاز به توجه و حمایت بیشتر و اصلاح قوانین دارد.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعلا تا اصلاح قوانین باید با مردم مدارا شود و اینکه با آموزش و فرهگ سازی نسبت به کشت های جایگزین در مراتع با مشارکت جوامع محلی اقدام شود.
در این جلسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، فرماندار ویژه گنبدکاووس، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، بخشدار داشلی برون و مسئول نمایندگی دادگستری در این بخش مرزی نیز حضور داشتند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 451
  • کد خبر : 53872