عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند ۸۰۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به نام منابع طبیعی صادر شد


سند ۸۰۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به نام منابع طبیعی صادر شد

سند ۸۰۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به نام منابع طبیعی صادر شد

 رییس کل دادگستری گلستان از صدور سند ۸۰۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به نام منابع طبیعی خبر داد و گفت: حکم نقل و انتقال این مراتع در مرحله اجرای احکام بود که با ورود دادگستری استان، روند اجرای حکم متوقف و در نهایت دستور به نفع منابع طبیعی صادر شد.

حیدر آسیابی اظهارداشت: پس از صدور این دستور، بلافاصله حدنگاری این مراتع در منطقه "دُزالوم" گنبدکاووس انجام شد و پس از چهار دهه کشکمش، سند این اراضی به نام منابع طبیعی تثبیت گردید.

وی تصریح کرد: امسال همچنین با پیگیری‌های قضایی، سند ۲ هزار هکتاری تالاب‌های بین‌المللی "آلا گل و آلماگل" گنبدکاووس هم حدنگاری و سند آن به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شده بود.

آسیابی ادامه داد: ۳۸۰ هکتار از مراتع منطقه "چپرقویمه" گنبدکاووس هم پس از یک دعوای حقوقی ۳۰ ساله با رای دادگاه‌های گلستان امسال به نام منابع طبیعی سند خورد و پارسال هم با پیگیری دستگاه قضایی استان  ۴۷۰ هکتار از مراتع این شهرستان پس از ۵۰ سال به منابع طبیعی برگردانده شد.

رییس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان برای جلوگیری از دست‌اندازی و تغییر کاربری جنگل‌ها، مراتع و سواحل استفاده می‌شود و با همین پیگیری‌ها تاکنون ۹۶ درصد اراضی منابع طبیعی استان حدنگاری شده و در حال صدور سند به نام منابع طبیعی است.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۶۶۳ هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و ساحلی با رای دادگاه‌های گلستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، ۳۴۱ هزار هکتار اراضی ملی و مرتع دارد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .