عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با تصمیم هیات دولت 910 میلیارد ریال به حوزه گردشگری گلستان تعلق می گیرد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی در آیین افتتاح متمرکز پروژه های گردشگری:

با تصمیم هیات دولت 910 میلیارد ریال به حوزه گردشگری گلستان تعلق می گیرد

با تصمیم هیات دولت 910 میلیارد ریال به حوزه گردشگری گلستان تعلق می گیرد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های گردشگری و سرمایه گذاری استان گلستان گفت: صنعت گردشگری به دلیل ظرفیت اشتغالزایی خوبی که دارد به صورت جدی مورد توجه مسئولان دولت است.
به گزارش روابط عمومی,امورفرهنگی و بین الملل اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ دوشنبه مورخ 24 دی ماه 97 علی اصغر مونسان در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی به صورت متمرکز در هتل آکام آزادشهر بیان کرد: کشور به دلیل وضع تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا در یک برهه زمانی سخت به سر می برد و از همین رو در تمام جلسات هیات دولت به مشکلات معیشتی مردم پرداخته می شود.
وی با تاکید بر این که باید تلاش کنیم تا با وحدت و همدلی از جنگ اقتصادی و شرایط سختی که مواجه هستیم گذر کنیم, گفت: هرچند که دشمن با تمام قدرت سعی دارد راه فروش نفت و ورود کالا به کشور را ببندد ولی نیازهای ضروری مردم به خوبی تامین شده است.
مونسان اضافه کرد: تحریم ها با تمام سختی هایی که ایجاد کرده اند، باعث رونق گردشگری و حضور بیشتر گردشگران خارجی در کشور شده که همین موضوع ضمن ارزآوری، می تواند باعث شناخت بیشتر از نیات خیرخواهانه ایران و کینه ورزی های دشمنان انقلاب شود.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای دولت دوازدهم یکهزار و 986 پروژه مرتبط با این حوزه با اعتبار افزون بر یکهزار و 200 میلیارد ریال در سطح کشور اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: تاکنون 45 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای 880 پروژه مرتبط در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.
این مقام مسئول با اشاره به شرایط مساعد توسعه گردشگری در استان گلستان گفت: با تصمیم هیات دولت 910 میلیارد ریال به حوزه گردشگری گلستان تعلق می گیرد که این استان را در آینده ای نزدیک به مقصد گردشگری تبدیل می کند.
به گفته وی، این اعتبار برای اجرای طرح های گردشگری و میراث فرهنگی استان گلستان همچون احیای دیوار دفاعی گرگان و توسعه زیر ساخت های گردشگری جزیره آشوراده هزینه خواهد شد.
دکتر مونسان بیان کرد: 160 پروژه در استان با سرمایه‎‌گذاری 2500 میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست اجرا قرار دارد.
وی افزود: 34 پروژه در بخش هتل‌سازی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی دنبال می شود. اکثر پروژه ها تا انتهای دولت تدبیر و امید به پایان می رسد. 7852 تخت به ظرفیت اقامتگاهی استان افزوده می شود و 5700 شغل ایجاد می کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: پیش از دولت تدبیر و امید تنها 17 هتل در این استان ساخته شده بود که در دولت تدبیر و امید 11 هتل در این استان احداث شده که رشدی 94 درصدی  دارد.
وی گفت: تلاش های خوبی توسط استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی گلستان انجام شده است که با ادامه این روند شاهد پیشرفت چشمگیر استان گلستان گردشگری خواهیم بود.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهور هم که به صورت ویدئو کنفرانس طرح های گردشگری را افتتاح کرد در این مراسم گفت: این حوزه به ویژه در این استان مهم است و 1986 پروژه در کشور و در دوران دولت تدبیر و امید فعالیتش به اتمام رسیده و با 120 هزار میلیارد تومان که بیشتر توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده است.
وی افزود: در استان گلستان نیز کل هتل‌ها 17 باب بود که 11 هتل دیگر نیز در دولت تدبیر و امید احداث شده است که برای ما دارای اهمیت است.
لازم به ذکر است؛ دراین مراسم با برقراری ارتباط اینترنتی با رییس جمهوری، همزمان بهره برداری از 160 پروژه در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان آغاز شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .