عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش و پرورش اساس شکل گیری افراد در جامعه است

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان:

آموزش و پرورش اساس شکل گیری افراد در جامعه است

 معاون برنامه ریزی استانداری گلستان با اشاره به اهمیت آسیب های اجتماعی و تهدیداتی که جامعه را هدف قرار داده ،گفت: اساس شکل گیری همه افراد جامعه در آموزش و پرورش بوده و لازم است تمام فعالیت های فرهنگی را به این حوزه معطوف نماییم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان علی مرگدری در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، از آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی ترین قسمت در جلوگیری از آسیب های اجتماعی یاد کرد.

وی تاکید کرد: باید همه نگاه ها به آموزش و پرورش باشد و با همکاری سایر قسمت ها به ویژه رسانه ملی در برقراری ارتباط گسترده برنامه های این نهاد مقدس با اذهان عمومی ، اولیاء دانش آموزان را از خطرهاوتهدیدها ، آگاه کنیم.

در ابتدای این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به پیگیری دستورکارهای قبل، گفت: بحث ترافیک شهری و ساخت و سازهای مدارس در برنامه کاری اداره کل نوسازی مدارس قرار گرفته و همچنین در تبدیل به احسن کردن اراضی آموزش و پرورش، قوانین شرعی و اجتماعی در نظر گرفته می شود.

وطنی در ادامه پیرامون پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان های ما مراکز مشاوره دایر بوده و این انتظار نادرستی است که بعد از بروز مشکل برای دانش آموزان به سراغ آن ها برویم بلکه باید تدبیری اندیشیده شود تا قبل از بروز مشکلات با جلسات و نشست ها مانع آسیب دیدن دانش آموزان شویم.

وی با اعلام تشکیل کارگروه های تخصصی در شناسایی مدارس در معرض خطر و آسیب پذیر از دستگاه های مختلف خواست با هماهنگی استانداری در یک مسیر واحد و برنامه ریزی شده گام بردارند و در این راه به آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که قشر آینده ساز جامعه را برای مدت زمان بیشتری در اختیار دارد کمک نمایند تا اجرای برنامه ها ، متمرکز، راحت تر و اثر بخش ترصورت پذیرد و از موازی کاری و هدر رفت انرژی و سرمایه ،جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه با تاکید بر آغاز پیشگیری از سنین پایین ،توجه به مدارس آسیب پذیر را از اولویت های کاری برشمرد و افزود: بهترین مکان برای اجرای برنامه های پیشگیری در مدارس بوده و در اجرای این امر نباید از معلمین دلسوز و زحمات آن ها غافل شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .