عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 30 دی ، آخرین مهلت ارائه بودجه سالیانه شهرداریها به شورای اسلامی شهر

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری اعلام کرد؛

30 دی ، آخرین مهلت ارائه بودجه سالیانه شهرداریها به شورای اسلامی شهر

30 دی ، آخرین مهلت ارائه بودجه سالیانه شهرداریها به شورای اسلامی شهر

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری در جلسه مشترک با شهرداران استان گفت: براساس آیین نامه مالی شهرداریها ، بودجه شهرداری ها باید بر اساس برنامه ها و وظایف و فعالیت های مختلف و هزینه هر یک از آنها تنظیم گردد.

محمد حمیدی خاطرنشان کرد: باستناد ماد 67 قانون شهرداری ، شهرداری مکلف است حداکثر تا روز آخر دی ماه ، بودجه سالیانه خود را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد نماید و شورای اسلامی شهر نیز باید تا قبل از اسفندماه هر سال آن را رسیدگی و تصویب کند .

وی با اعلام اینکه بررسی بودجه های پیشنهادی شهرداریها از 20 دی ماه در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آغاز خواهد شد ادامه داد: شورای اسلامی شهر و بخش ، بر اساس تبصره 1 ماده 50 مالیات بر ارزش افزوده ، جهت وضع هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیف آنها در این قانون مشخص نشده باشد موظفند موارد را حداکثر تا پانزدهم بهمن ماه هر سال برای اجراء در سال بعد تصویب و اعلام عمومی نمایند.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با عنایت به ابلاغ بخشنامه بودجه سال 1396 شهرداری های کشور و موارد فوق الاشاره از قانون و آیین نامه مالی شهرداری ها و نظر به سیاست های وزارت کشور مبنی بر اهمیت و ضرورت نظارت بر اجرای صحیح فرآیند بودجه و فعالیت های مرتبط با آن ، لازم است کلیه شهرداران استان ، بودجه پیشنهادی شهرداری را در قالب مفاد و ضوابط بخشنامه فوق الذکر در موعد مقرر تنظیم و اهتمام لازم در تهیه دفترچه عوارض و بهای خدمات در موعد مقرر قانونی بعمل آید .

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان همچنین تاکید کرد: در صورت عدم رعایت موارد فوق الذکر ؛ باستناد ماده 26 آیین نامه مالی ، مسئولیت تنظیم بودجه شهرداری و مراقبت در حسن اجرای آن و همچنین تنظیم تفریغ بودجه بعهده شهردار و مسئول مالی شهرداری مربوطه خواهد بود.

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 940
  • کد خبر : 29248