عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جلسه کارگروه تحقق و توسعه درآمدهای آموزش و پرورش استان برگزار شد

به ریاست معاون برنامه ریزی استان صورت گرفت:

نخستین جلسه کارگروه تحقق و توسعه درآمدهای آموزش و پرورش استان برگزار شد

نخستین جلسه کارگروه تحقق و توسعه درآمدهای آموزش و پرورش استان برگزار شد

 نخستین جلسه کارگروه تحقق و توسعه درآمدهای آموزش و پرورش استان گلستان به ریاست معاون برنامه ریزی استاندار گلستان و با حضور دیگر مسئولین استانی جهت بررسی درآمد های آموزش و پرورش و اجرای صحیح مصوبه شورای آموزش و پرورش در خصوص سهم پنج درصد از درآمد شهرداری ها برگزار شد.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، علی مرگدری در این جلسه ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون از شورای آموزش و پرورش به عنوان مرجعی برای قانون گذاری در مسیر کمک همه جانبه به تحقق اهداف آموزش و پرورش نام برده و افزود: همه ما عضو آموزش و پرورش هستیم و کمک به این نهاد مقدس علاوه بر اجرای وظیفه انسانی یک فریضه الهی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این قبیل جلسات موجب گشودن درهای بسته شده به روی آموزش و پرورش است و باید تلاش کنیم قانون به درستی اجرا شده و هیچ چیزی از آن مبهم باقی نماند.

وی با اشاره به مشکلات مالی موجود در آموزش و پرورش اذعان داشت: این نهاد مقدس یک دستگاه مصرفی نیست بلکه سرمایه گذاری در آن ، هموار کردن راه توسعه کشور است و ماده 13 قانون شورای آموزش و پرورش در همین راستا و تحقق عالیه اهداف آموزش و پرورش است.

معاون برنامه ریزی استاندار گفت: درآمدهای شهرداری در سال 93-92 مربوط به 5% عوارض صدور پروانه های ساختمانی، تفکیک زمین ها، پذیره و نوسازی علاوه بر عوارض مذکور که شهرداری ها دریافت می کنند مبنای بررسی شورای آموزش و پرورش در شهرستان ها شود و فرمانداران موظفند به صورت خاص این موضوع را بررسی نموده و نتیجه را به استانداری ارسال نمایند.

محمدرضا وطنی نیز در این جلسه با تاکید بر نیاز آموزش و پرورش در مشارکت همه عوامل موثر در امر تعلیم تربیت به ویژه دستگاه های دولتی گفت: امیدواریم این جلسات باعث شود دستگاه هایی که نامشان در این قانون آمده و مکلف شده اند زمینه مشارکت آنان هموار شود.

وی افزود: کاهش وابستگی آموزش و پرورش به اعتبارات دولتی منوط به تحقق درآمدهای پیش بینی شده در قانون تشکیل شورای های آموزش و پرورش می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .