عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امروزه زنان تمایل زیادی به تاثيرگذاري بر تصميمات جامعه دارند

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان :

امروزه زنان تمایل زیادی به تاثيرگذاري بر تصميمات جامعه دارند

امروزه زنان تمایل زیادی به تاثيرگذاري بر تصميمات جامعه دارند

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین مهارت آموخته و نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در دولت تدبیر و امید گفت: در حال حاضر زنان جامعه از نقش صرف مادرانه و همسرداري تمايل بسياري بر تاثيرگذاري بر تصميمات جامعه و نقش آفريني در آن دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان فائزه عبداللهی در این نمایشگاه با حضور در غرفه ها و نیز با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در راستای اشتغال بانوان توسط اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان، گفت: هرچند با وجود رشد تکنولوژي و پيشرفت هاي زنان در عرصه هاي مختلف به نظر مي رسد شاهد نگاه تازه به زنان هستيم اما به دليل ضعف آگاهي بخشي و اطلاع رساني و آموزش آحاد جامعه همچنان مشکلات اشتغال و جايگاه زنان وغیره ديده مي شود .

عبداللهی اظهار داشت: در دو دهه اخير شاهد حضور پرشور زنان در عرصه هاي علمي، اجتماعي، مشارکت هاي اجتماعي هستيم و مخصوصا کارآفريني بودیم ولی با این حال باید زمينه آگاهي بخشي نسبت به حقوق زنان را فراهم آوریم و در این راستا آموزش فنی وحرفه ای توانسته است فضای بسیار مناسبی برای مشارکت اقتصادی بانوان فراهم آورد.

فائزه عبداللهي افزود: در واقع اين باور که جامعه سالم در گرو داشتن خانواده سالم است در جامعه تقويت شده و زنان توجه ويژه اي به توانمندسازي خود در زمينه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي وغیره داشته اند.

وي ادامه داد: در کنار توانمندسازي در عين حال، استحکام خانواده، سلامتي و شادابي اجتماعي مهم ترين دغدغه زنان استان است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۴۲ هزار دانشجو دختر در سطح استان گلستان افزود: ۹۷۹ زن مهندس و ۶۷۴ پزشک و81 زن عضو هیات علمی در دانشگاه ها مشغول هستند و خوشبختانه امروزه تعداد زیادی از بانوان در آموزش های فنی وحرفه ای هم شرکت داشته و توانسته برای خود ایجاد شغل و درآمد نمایند.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .