عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برنامه ريزي شالوده مديريت جهادي/عقل وبلوغ مديريتي باعث پيشرفت ميشود


برنامه ريزي شالوده مديريت جهادي/عقل وبلوغ مديريتي باعث پيشرفت ميشود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با بیان اینكه عقل و بلوغ مدیریتی باعث پیشرفت می شود، گفت: شناخت و آگاهی، قدرت و توانایی ، لیاقت و شایستگی سه ویژگی مدیر جهادی است.
دكتر "عباس نیاوند" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، در نخستین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت : مقام معظم رهبری چندین سال است كه نامگذاری سال‏ها را با رویكرد اقتصادی بیان فرمودند كه سال الگوی مصرف، كار مضاعف و همت مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و امسال نیز سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از آن جمله است.
وی ادامه داد : مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها به مسائل زیادی تاكید دارد و در بحث مدیریت جهادی باید بر اساس الگوی اسلامی ایرانی باشد.
وی افزود: مقام معظم رهبری دهه چهارم را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری كردند تا شاهد رشد و شكوفایی كشور باشیم.
نیاوند با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصریح كرد: اقتصاد در جنگ فرهنگی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مقام معظم رهبری ۲۴ سیاست را در اقتصاد مقاومتی مطرح كردند و باید به دنبال تحقق این سیاست ها بودو در بحث فرهنگ نیز باید فرهنگ صرفه جویی را در دستور كار قرار دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با بیان اینكه مدیر جهادی با مدیریت جهادی متفاوت است، اظهارداشت: مدیریت یك تلاش فوق العاده است و ارزش هایی را به همراه داردومدیران ما جهادی هستند ولی مدیریت جهادی را باید مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به موانع مدیریت جهادی، گفت: كارمند محوری، اعتبار محوری دستگاه های اجرایی، عدم ارزیابی عملكرد به مفهوم واقعی و پژوهش محور نبودن از موانع مدیریت جهادی است.
نیاوند خاطرنشان كرد: در سال ۹۲ صد درصد اعتبارات پژوهشی استان برگشت خورد و موضوع پژوهش های ما مشخص نشده است.
وی اضافه كرد: نظام آموزشی ما یك نظام، نظام مند نیست كه منجر به توانمندی شود و مدرك گرایی اساس است.
نیاوند با بیان اینكه عقل و بلوغ مدیریتی باعث پیشرفت می شود، گفت: شناخت و آگاهی، قدرت و توانایی و لیاقت و شایستگی سه ویژگی مدیر جهادی است.
وی، برنامه ریزی را شالوده مدیریت جهادی خواند و افزود: ۸ برنامه برای مدیریت جهادی سال ۹۳ پیش بینی شده كه مبتنی بر سیاست های اداری كشور است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، مهندسی نقش و ساختار دستگاه های اجرایی، توسعه دولت الكترونیك و هوشمندسازی اداری، ارائه خدمات سریع و دقیق، توجه به اثربخشی و كارایی، كاهش هزینه ها و اطلاع سیستم ها و روش ها، خدمات عمومی در فضای رقابتی، برنامه توسعه مدیریت سازمانی، فناوری مدیریتی، رشد و ارتقای توانمندسازی نظام، توسعه فرهنگ سازمانی، مدیریت جهادی، صیانت از حقوق مردم و صداقت اداری و مدیریت جهادی و نظارت و ارزیابی و پایلوت قرار دادن استان به استانداری مجازی را از برنامه های مدیریت جهادی در سال جاری برشمرد.
وی در پایان تاكید كرد: لازم است شاخص های فرهنگی و اقتصادی استان در مدل توسعه اقتصادی مشخص شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1716
  • کد خبر : 100