عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امروز سنگر مهم مبارزه با استكبار جهاني خدمت به مردم است


امروز سنگر مهم مبارزه با استكبار جهاني خدمت به مردم است

استاندار گلستان با تاكید برضرورت خدمت مضاعف به مردم، گفت: امروز مهمترین سنگر مبارزه با استكبار جهانی، سنگر خدمت به مردم است.

دكتر "حسن صادقلو" روز یكشنبه در آیین افتتاح متمركز 110 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی شهرستان گنبدكاووس افزود: با وجود اینكه انقلاب اسلامی در 35سال گذشته خدمات زیادی به مردم ارائه كرده است و این خدمات قابل قیاس با دوران طاغوت نیست اما هنوز مردم با عزت و شوكت ایران اسلامی، شایسته خدمات بیشتری هستند. 
وی با تبریك ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب، گفت: ایام دهه فجر كه توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی به این نام نامیده شد، یك دهه تشریفاتی نیست بلكه برگرفته از قرآن و سوره فجر و نیز یك اصل اساسی است.
دكتر صادقلو همچنین با بیان اینكه انقلاب اسلامی دارای یك عقبه قرآنی است، اضافه كرد: امام راحل با الهام از سوره فجر و با ایمان و توكل به خدا و اراده راسخ، احساس شكست ناپذیری رژیم طاغوت كه قدرت های بزرگ حامی آن بودند را فرو ریخت، آنگونه كه قلعه های قوم "عاد" فرو ریخت. 
وی بااشاره به قسم های خداوند درسوره فجر، تصریح كرد: ده شبانه روزی كه دراین سوره از آن یاد می شوند به اعتقاد امام راحل همان ده شبانه روز 12 تا 22 بهمن است كه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
استاندار گلستان همچنین باتاكید برضرورت بازبینی و نگاه قرآنی به ایام دهه فجر و نیز تبیین صحیح آن برای نسل جوان، خاطرنشان كرد: باید نسل جوان را كه ممكن است دچار فراموشی تاریخی شده باشد، نسبت به عقبه قرآنی انقلاب اسلامی آگاه نمود.
دكتر صادقلو، ورود امام راحل به كشور را اتصال راس به بدنه تشبیه كرد و گفت: امام با اتصال به بدنه ملت و با تصمیمات بجا و درست خود از جمله تشكیل دولت موقت، در ده روز (12 تا 22 بهمن) انقلاب را به پیروزی رساند. 
وی، نواختن زنگ انقلاب درمدارس را نیز مصداق قرآنی و بانگ پیروزی حق بر باطل دانست و افزود: ملت بویژه جوانان ایران اسلامی نبایستی درمقابل استكبار سست شوند زیرا استكبار شكننده است آنگونه كه امام راحل با انقلاب خود هیمنه استكبار را فرو ریخت. 
دكتر صادقلو همچنین توسعه همه جانبه گلستان براساس ظرفیت های بالقوه آن را در راس اقدامات مسوولان این استان دانست و اضافه كرد: توسعه بخش كشاورزی ازجمله زهكشی بیش از 300 هزار هكتار اراضی شوره زار و كم بازده شمال گنبدكاووس تا آق قلا، تكمیل راه آهن ترانزیتی ایران، تركمنستان و قزاقستان و احداث راه آهن گرگان - گنبد كه طرح مطالعات ان پایان یافته، احداث راه جایگزین و محور دوم گلستان به خراسان شمالی از مسیر گلیداغ، توسعه بازارچه مرزی اینچه برون و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای ICTجهت ارائه خدمات اینترنتی به مردم ازجمله امور پیش بینی شده برای توسعه گلستان است.
وی گنبدكاووس را از شاخص ترین شهرستان های گلستان درطرح تحول و توسعه این استان دانست و تصریح كرد: ظرفیت ها و قابلیت های این شهرستان بویژه دربخش كشاورزی بسیار بالاست كه باید توجه ویژه شود. 
دراین آیین كه ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار و مسوولان گنبدكاووس و نیز معاون عمرانی استاندار و برخی مدیران كل گلستان حضور داشتند، بوستان معلم، كارخانه تولیدی پلی استایلن و جایگاه سی ان جی شهر "اینچه برون" این شهرستان بصورت نمادین به بهره برداری رسید. 
شهرستان گنبدكاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.


تأیید کننده خبر : mohammadabadi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1948
  • کد خبر : 16