عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان مي تواند كريدور شمال - جنوب باشد

استاندار گلستان:

گلستان مي تواند كريدور شمال - جنوب باشد

دکترحسن صادقلو با بيان اينكه گلستان مي تواند كريدور شمال - جنوب باشد گفت: استان گلستان به لحاظ شرايط خاص جغرافيايي اين قابليت را دارد كه كالاها را از كشورهاي قزاقستان و تركمنستان به خليج فارس و درياي عمان وارد و يا از آنجا به سمت آن كشورها صادر كند.

دكتر حسن صادقلو صبح امروز در ديدار با استاندار منگستائو قزاقستان با بيان اينكه از اين جهت ما هم مي توانيم از طريق خشكي ارتباط داشته باشيم و هم آن ارتباط گذشته را رونق دهيم، گفت: استان گلستان آمادگي دارد با توجه به استعدادهاي موجود هم در بخش موادغذايي و هم در بخش مواد ساختماني و وجود كارخانه هاي مختلف ، ارتباط متقابل را داشته باشد.
وي با اشاره به مسئله نفت در استان منگستائو، افزود: با راه اندازي بندرخواجه نفس مي توان در سوآپ نفتي اين دو استان همكاري داشته باشند و پس از آن در نظر است در جوار همان بندرگاه پالايشگاه نفت ساخته شود و اين مي تواند اين نقطه متقابل در در روابط اقتصادي باشد.
استاندار گلستان تصريح كرد: همچنين با توجه به اينكه گلستان داراي مسير ارتباطي جاده اي به سمت تهران و مشهد مي باشد نيز نقطه حساسي است كه مي تواند مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به آماده بودن بسترها و راه آهن، گفت: ما از سه راه دريايي، خشكي و ريلي آمادگي همكاري با اين استان را داريم و در فرآورده هاي باغي هم مي توانيم يك نقطه صادرات ايجاد كنيم.
به گفته وي، استان گلستان يكي از استان هاي پر رونق در فرآورده هاي باغي است و انواع ميوه در اين استان توليد مي شودكه مي توان زمينه صادرات آن را فراهم نمود.
بسترسازي جهت ارائه خدمات درماني و گردشگري سلامت
استاندار گلستان در بخش ديگري از سخنانش گفت: از آنجايي كه هزينه درمان در كشور ما نسبت به ساير كشورها بسيار ارزان تر است مي توان در زمينه گردشگري سلامت و ارائه خدمات درماني زمينه همكاري ايجاد نمود .
دكتر صادقلو خاطرنشان كرد: با توجه به بيمارستانهاي متعدد و پزشكان متخصصي كه در استان گلستان وجود دارد مي تواند مورد توجه قرار گيرد .
وي همچنين به جاذبه هاي تاريخي و گردشگري استان اشاره كرد و افزود : گلستان سرزميني زيبا با جلوه ها و رودخانه هاي زيباست .
استاندار گلستان ادامه داد: ديوار دفاعي گرگان كه سومين ديوار آجري جهان است و كاركردي مانند ديوار چين دارد از جمله جذابيت هاي استان گلستان است .
دكتر صادقلو افزود: ميل گنبد نيز كه بلندترين برج آجري جهان است و به ثبت جهاني نيز رسيده از ديگر جاذبه تاريخي استان مي باشد .
وي از آليك آيدار بايف، استاندار منگستائو و همراهانش خواست از جاذبه تاريخي و گردشگري استان بازديد كنند.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1051
  • کد خبر : 477