عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اينچه برون منطقه ويژه اقتصادي مي شود

استاندار گلستان:

اينچه برون منطقه ويژه اقتصادي مي شود

اينچه برون منطقه ويژه اقتصادي مي شود

استاندار گلستان گفت : منطقه مرزي اينچه برون با ساخت ترمينال باربري و انبار ذخيره غلات ، منطقه ويژه اقتصادي خواهد شد .
"دكتر حسن صادقلو" پيش از ظهر امروز در ديدار با سفير قزاقستان افزود : درحال حاضر 150 هكتار براي اين منظور تدارك ديده شده و 3 شركت ايراني نيز براي سرمايه گذاري اعلام آمادگي كرده اند .
وي اظهار داشت : با ورود شركتهاي كشور قزاقستان به اين حوزه چهارمين سرمايه گذار نيز وارد عرصه خواهد شد كه با احداث ترمينال حمل بار و انبار گندم در محل ايستگاه راه آهن اينچه برون در ترانزيت بار از اين منطقه تسهيل خواهد شد .
به گفته استاندار گلستان ؛ حضور شركت هاي قزاق در اين منطقه از طريق موافقت نامه هايي كه جهت حضور افراد خارجي وجود دارد و يا اجاره دادن زمين به متقاضيان امكان پذير خواهد بود .
دكتر صادقلو همچنين جهت حضور سرمايه گذاران قزاق در اين منطقه و نيز همكاري با كشور قزاقستان در زمينه هاي فرآورده هاي نفتي ، گاز و.... اعلام آمادگي كرد .
ملت قزاقستان آرام و مهمان نواز هستند
وي تصريح كرد : قزاقستان كشور بزرگي است و ملت آرام ، مهربان و مهمانوازي دارد به همين دليل قزاق ها مشتاق هستند و در طول مدت هاي گذشته در اينجا حضور داشتند .
استاندار گلستان گفت : همچنين ملتي از ما هم در آنجا حضور دارند و همين دليلي كه شما را مشتاق كرده همين دليل براي ما هم وجود دارد.
وي از حضور نظر سلطان بايف رئيس جمهور كشور قزاقستان در مراسم تحليف رييس جمهور كشورمان و نيز ناديده گرفتن تحريم ها توسط آن كشور تشكر و قدرداني كرد .
ناديده گرفتن تحريمها توسط قزاقستان دفاع ازيك منطق انساني است
استاندار گلستان تحريم هاي اعمال شده بر كشورمان را بر خلاف منطق قوانين بين المللي دانست و گفت : اين تحريمها از برنامه هاي متكبرانه آمريكاست كه دست به چنين اقدامي زده است .
وي ادامه داد : اگر آمريكا منافع خود را درخطر ببيند دست به هر كاري مي زند و هر كشوري بخواهد با اين مواضع مخالفت كند دچار مشكلات خواهد شد.
صادقلو افزود : ناديده گرفتن تحريمها توسط قزاقستان دفاع ازيك منطق انساني ، وجداني و بين المللي است و بايد در منطقه با هم متفق شويم كه ورود و دخالت بيگانه اتفاق نيفتد.
در ارتباط با كشورها با رعايت حقوق و احترام متقابل رفتار مي كنيم
استاندار گلستان اظهار داشت : ما نمي گوييم با كشور ها ارتباط نباشد بلكه در ارتباط في مابين كشور ها با روح برادر انه ، منافع متقابل و احترام متقابل رفتار مي كنيم.
وي به اشتراكات فرهنگي و مرزي ميان دو كشور اشاره كرد و افزود: گلستان و قزاقستان بهترين شرايط را براي برقراري ارتباط دارند و روحيات مردم استان با روحيات مردم شما مشابه است.
استاندار گلستان با بيان اينكه به علت نزديكي در مباحث اقتصادي مي توانيم همكاري هاي زيادي داشته باشيم خاطرنشان كرد : امكاناتي در دو كشور وجود دارد كه ما از اين تبادل امكانات استقبال مي كنيم و اميدواريم در دوره مديريت ما بيش از گذشته اين تبادل شكل بگيرد.
تركمنستان در اتمام خط ريلي ايران –تركمنستان - قزاقستان تسريع كند
دكتر صادقلو با اشاره خط ريلي ايران – قزاقستان – تركمنستان خاطرنشان كرد : با توجه به اينكه اجراي اين پروژه در كشور قزاقستان و ايران به اتمام رسيده ولي در تركمنستان ناتمام مانده و بايد پيگيري كنيم تا زودتر به اتمام برسانند .
وي به سفر اخير خود به تركمنستان اشاره كرد و افزود : يكي از مهمترين موضوعات مطرح شده در آن كشور موضوع اتمام خط ريلي بود و بيان شد زحماتي كه ايران و قزاقستان كشيده اند را شما نيز هرچه سريعتر به نتيجه برسانيد.
دكتر صادقلو ادامه داد : با توجه به اينكه آنها هم قول مساعد همكاري داده اند ولي نياز است كه كشور قزاقستان هم در روابط خود اين موضوع را از آنها بخواهد زيرا در مرز خشكي لازم است اين مسير زودتر راه اندازي شود .
وي همچنين به مرز آبي بين دو كشور اشاره كرد و گفت : در مسير دريايي هم لازم است مسيري راه بيفتد كه مسير بندر خواجه نفس به همين منظور مي باشد و اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم كه رونقي در ارتباط اقتصادي ما خواهد بود.
استاندار گلستان تأكيد كرد : همچنين در گذشته توافقاتي روي خط هوايي انجام شد اما آن هم متوقف شده كه بايد به سر منزلي برسد و اين آمادگي و اقبال از طرف گلستان وجود دارد تا بتوانيم سقف مبادلات اقتصادي را بالا ببريم


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1319
  • کد خبر : 233