عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گزارش استاندار گلستان در جلسه شورای معاونان وزارت کشور

صبح امروز انجام شد:

گزارش استاندار گلستان در جلسه شورای معاونان وزارت کشور

گزارش استاندار گلستان در جلسه شورای معاونان وزارت کشور

 استانداران گلستان صبح امروز در جلسه شورای معاونان وزارت کشور که جهت بررسی اقدامات و تشریح عملکرد استانداران و رفع مشکلات و مسائل استان ها تشکیل می شود، حضور یافت و گزارشی از عملکرد 3 ساله استانداری گلستان در دولت تدبیر و امید ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به مشارکت بالای 80درصدی مردم استان در انتخابات اخیر و کسب رتبه برتر حوزه بازرسی استانداری گلستان در بین استان های کشور، با ارائه تصویری از شاخص های کلان استان، اهم اقدامات و انتظارات و خواسته ها، اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای استقرار مدیریت دولت تدبیر و امید در گلستان علی رغم همه تنگناها تا به امروز در تمامی شاخص ها اعم از کلان اقتصادی، تولیدی، صنعتی، زیربنایی ،آموزشی،اجتماعی و فرهنگی رشد قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به چالش اصلی استان در بخش اقتصادی مبنی بر کوچک بودن صنایع استان و فقدان صنایع بزرگ، گفت: با پیگیری طرح هایی نظیر فولاد 2میلیون تنی، تولید پروپیلن از گاز طبیعیGTTP، منطقه آزاد تجاری، صنعتی اینچه برون گلستان در 5 زون اصلی و 3 منطقه منفصله،مطالعات و اکتشاف گاز و میعانات در صوفیکم، پروژه ویتامین E و بندر خشک اینچه برون به دنبال استقرار صنایع بزرگ در استان بوده ایم.

وی با بیان اهمیت بخش کشاورزی در استان به اقدامات این بخش اشاره کرد و افزود: احداث تاسیسات زیربنایی مجتمع پرورش میگو، افزایش میزان تولید میگو، تجهیز و نوسازی اراضی،اجرای شبکه زهکشی و آبیاری اراضی، اجرای سامانه نوین آّبیاری و احداث جاده های دسترسی به مزارع اولویت این بخش در استان بوده است.

استاندار گلستان گزارشی از آخرین وضیعت راه ها و مسیرهای حمل و نقل استان ارائه کرد و گفت: در این دولت علاوه بر توجه به احداث بزرگراه، آسفالت راه روستایی، روکش آسفالت، بهسازی محور شاهرود به شمال، بهسازی محور رامیان به شاهرود، اقدام به مطالعات آزادراه نوکنده – کلاله –آشخانه کرده است.

وی افزود: افتتاح راه آهن گرگان – اینچه برون و اتصال این خط به کردیدور ریلی ایران – ترکمنستان - قزاقستان، بازسازی خط آهن گرگان به قره تپه، بازسازی کارخانه تعمیر اساسی واگن ها در بندر ترکمن و احداث خط دوم راه آهن بندرگز به قره تپه از مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش ریلی است.

دکتر صادقلو با تاکید بر تکمیل مطالعات پروژه بندرخواجه نفس و بندرچند منظوره گمیشان، تصریح کرد: یقیناً با توجه به سطح سواحل استان و گذشته مبادلات تجاری دریایی استان، نیاز است توجه جدی به این بخش صورت گیرد.

وی با بیان اهمیت پروژه های آبرسانی در استان ، خاطر نشان کرد: سد نرماب با پیشرفت فیزیکی 60 درصد یکی از پروژه های مهم آبرسانی استان است و طرح های سد آقدکش ،سد زرین گل، سد چایلی،سد قره چای و سد شصت کلاته در دست اجرا و مطالعه است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات فرهنگی، اجتماعی و گردشگری استان، یادآور شد: افتتاح موزه روستایی قرق، راه اندازی اولین هتــل 5 ستاره استان، شروع عملیات اجرایی مـوزه بزرگ باستان شناسی، عملیات ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان و تاسیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اقداماتی شاخص و قابل توجه در استان بوده اند.

استاندار گلستان تصریح کرد: هفت تفاهم نامه اساسی در حوزه های صنعتی، علمی و فناوری، توسعه روابط منطقه ای و بین المللی، IT و امور خارجه اشاره کرد در راستای رشد و توسعه استان امضا شده است.

دکتر صادقلو با بیان آخرين وضعيت طرح هاي مصوب سفر رياست محترم جمهوری به استان، گفت: تعداد پروژه های مصوب سفر در تفاهم نامه 121 پروژه با اعتباری به مبلغ 6314 میلیارد ریال می باشد، تعهدات دو ساله 93 و 94 اعتباری به مبلغ 5492 میلیارد ریال بوده که از این میزان مبلغ 2887 میلیارد ریال ( 2273 میلیارد ریال در سال 1393و 614 میلیارد ریال در سال 1394 که جمعا 54 درصد تعهدات 2 ساله می باشد.) پرداخت شده است.

وی با تاکید بر 6 طرح شاخص مصوب سفر دکتر روحانی به گلستان، اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی اینچه برون گلستان که فوریت آن نیز در جلسه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، زهکشی 280 هزار هکتار اراضی زراعی شمال استان، سد نرماب، سدقره چای و زرین گل،طرح گردشگری جزیزه آشوراده و راه آهن گرگان به مشهد مهمترین طرح های که است با قوت تمام در حال پیگیری است.

وی از انعقاد قراداد با بانک ها در مسیر توسعه استان خبر داد و گفت: خوشبختانه همراهی بانک های استان در مسیر توسعه مناسب بوده و در این راستا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در طول 16 جلسه 155 مصوبه داشته که از این تعداد 84 مصوبه اجرا گردیده و 71مصوبه در دست اجرا می‌باشد.

 استاندار گلستان میزان پروژه های افتتاحی استان از هفته دولت سال 92 تا دهه فجر سال 94 را اعلام کرد و افزود: در این مدت 4474 پروژه با اعتباری بالغ بر 19185 میلیارد ریال و اشتغالزایی 7376 نفر به بهره برداری رسیده است.

دکتر صادقلو با اشاره به تدوین اسناد توسعه ای استان، گفت: نظریه پایه توسعه استان،سند آمایش سرزمین استان،تدوین سند جامع دستگاهی و استان در افق 1404 ،تهیه سند چشم انداز توسعه افق 1414منطقه ساحلی شمال کشور و استان،سند جامع امنیتی در قالب 28 مولفه و سند توسعه اشتغال تدوین شده که برخی از آنها برای اولین بار در سطح کشور صورت گرفته است.

استاندار گلستان در پایان از انتظارات و خواسته های استان در موضوعات محوری توسعه از وزارت کشور سخن گفت و یادآور شد: یقیناً با همکاری های بالادستی و استفاده از اعتبارات ملی و تقویت اعتبارات استانی می توان گام های موثری در مسیر توسعه استان نوپای گلستان برداشت و آینده درخشانی را برای نگارستان ایران رقم زد.

گفنتی است پیش از این سند آمایش استان گلستان و سند جامع امنیتی استان مورد توجه ویژه وزیر محترم کشور قرار گرفته بود و از آن جهت مدلی برای سایر استان های کشور یاد شده بود.

لازم به ذکر است در این جلسات مستمر شورای معاونین وزارت کشور پیش از این استانداران استان های یزد، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مازندران به ارائه گزارش پرداخته بودند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1456
  • کد خبر : 22820