عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رشد اقتصادی استان در گرو استقرار صنایع بزرگ است

استاندار گلستان:

رشد اقتصادی استان در گرو استقرار صنایع بزرگ است

رشد اقتصادی استان در گرو استقرار صنایع بزرگ است

 استاندار گلستان، کوچک بودن صنایع و فقدان صنایع بزرگ را یکی از چالش های عمده اقتصادی در راستای توسعه استان دانست و اظهار کرد: رشد اقتصادی استان در گرو استقرار صنایع بزرگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: پیگیری اجرای پروژه راه اندازی فاز اول واحد تولیدی ویتامین E ، کارخانه گیاهان دارویی، ایجاد بندرخشک اینچه برون ، انجام مطالعات و اکتشاف گاز و میعانات در صوفیکم، تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی اینچه برون ، احداث کارخانه تولید پروپیلن از گازطبیعی GTPP و اجرای طرح احداث کارخانه فــولاد 2 میلیون تنی در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به واحد تولیدی ویتامین E در استان خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح راه اندازی شده و کلنگ زنی فاز دوم و افتتاح آن در سال 95 انجام خواهد شد.

به گفته صادقلو، با راه اندازی این پروژه ماده اولیه صنعت دام و طیور و روغن برای مصرف انسانی و بهداشتی در ویتامین مذکورحاصل شده بطوری که 120 میلیون دلار ارز آوری خواهد داشت.

استاندار گلستان افزود: همچنین به منظور ایجاد بزرگترین پایانه حمل و نقل چند وجهی و سایت ترانزیت باروکالا در شمال کشور، طرح جامع بندر خشک اینچه برون در مسیر راه آهن بین المللی اینچه برون-ترکمنستان-قزاقستان در آذرماه سال 1393 با اعتباری بالغ بر 5000 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ساختمان ایستگاه تکمیل شده و بهره برداری از 7 خط ایستگاهی فاز 2 این طرح جامع به پایان رسیده است و 350 میلیارد ریال نیز در سال 95 در حال هزینه می باشد.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1089
  • کد خبر : 23292