عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۱۷ هزار کيلومتر راه روستايی کشور آسفالت می‌شود

معاون وزير راه و شهرسازی:

۱۷ هزار کيلومتر راه روستايی کشور آسفالت می‌شود

۱۷ هزار کيلومتر راه روستايی کشور آسفالت می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع راه‌های آسفالته روستایی در کشور بیش از ۵۴ هزار کیلومتر فرسوده است و بیش از ۱۰ سال عمر دارند، باید براساس برنامه‌ریزی مدون۱۷ هزار کیلومتر راه روستایی کشور آسفالت شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "سید حسین میرشفیع" در گفت‌وگويي خبري اظهار کرد: برای روستاهای بالای 50 خانوار هم در برنامه آسفالت بیش از17 هزار کیلومتر را در دست اقدام داریم.

وی افزود: بیش از 100 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که 90 درصد جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد.

معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این بخش با کمبود 23 هزار کیلومتر راه روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار مناطق محروم مواجه هستیم.

میرشفیع گفت: مرمت و ایجاد ایمنی در راه‌های روستایی کشور از اولویت‌های ما برای تأمین ایمنی مسافران است که سال گذشته با اقدامات و ایمن‌سازی‌های انجام شده تلفات تا 26 درصد کاهش یافت.

وی افزود: مشارکت روستائیان بهترین روش برای آسفالت و مرمت راه‌های روستایی در کشور است.

معاون وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: طرح جدید مشارکت روستائیان در راه‌های روستایی در استان مازندران به صورت چشمگیری اجرایی شده و قرار است این طرح به زودی در گلستان هم عملیاتی شود.

میرشفیع گفت: براساس این طرح دهیاری، بنیادمسکن، خیران و صاحبان صنایع روستایی، در بخش راه روستایی فعال می‌شوند که این سبب افزایش عمر راه‌ها نیز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اعتبارات راه‌‌های مشارکتی علاوه بر روستاییان از محل‌های فروش سهام، تبصره 22 و تملک‌دارایی‌های استانی تامین می‌شود.

میرشفیع افزود: روکش آسفالت، بهسازی، مرمت و رفع نقاط حادثه خیز نیز از جمله کارهایی است که در راه‌های مشارکتی انجام می‌شود.

وی درباره اعتبارات راه‌های روستایی کشور اظهار کرد: باتوجه به محدودیت و تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات مشکلاتی در برخی از استان‌ها به ویژه گلستان برای فصل سرما داریم که با همکاری استانداران رفع می‌شود.

معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی برای بررسی وضعیت راه‌های روستایی استان گلستان به این استان سفر کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .