عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گفت و گوی زنده مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در قاب سیما


گفت و گوی زنده مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در قاب سیما

گفت و گوی زنده مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در قاب سیما

عبدالرحيم سيفي مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان با حضور در برنامه گفتمان شبكه گلستان به بيان ضرورت توجه خانواده ها به فعاليت هاي كانون پرورش فكري پرداخت.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحيم سيفي در ابتداي اين گفتمان ضمن اشاره به قدمت 50 ساله كانون پرورش فكري كشور و 40 سالگي كانون گلستان، بيان داشت: فلسفه ي ايجاد كانون پرورش فكري فراهم سازي امكانات لازم جهت رشد و پرورش استعداد هاي فكري و ذوقي كودكان و نوجوانان و كمك به شكوفايي استعداد هاي آن ها بر اساس نظام تعليم و تربيت اسلامي است.

سيفي در راستاي تلاش براي خدمات رساني به تمامي بخش هاي استان گلستان به خصوص مناطق محروم افزود: كانون گلستان پس از جدا سازي از مازندران، از سال1380 تا 1392 خدمات خود را در قالب17مركز ثابت، سيار و پستي به كودكان و نوجوانان ارائه داده است كه به حمدالله در دوره جديد و با حمايت هاي كانون كشور و همه ي دوست داران حوزه كودك و نوجوان توانستيم اين مراكز را به 23 باب افزايش داده و زمينه مناسب را براي بهره مندي كودكان روستايي و حاشيه شهرها فراهم كنيم.

مديركل كانون گلستان، برنامه هاي كانون را بسيار جذاب و مخاطب پسند دانسته و تصريح كرد: مراكز فرهنگي هنري كانون در قالب 42 فعاليت گوناگون در زمينه هاي فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و مذهبي و با استفاده از مربيان توانمند، كارآزموده و متخصص در حوزه كودك و نوجوان خدمات ارائه مي دهد.

وي در بخش ديگري از گفت و گوي خود با اشاره به اين كه كانون پرورش فكري در واقع مكمل فعاليت هاي آموزش و پرورش است، ادامه داد: همان طور كه آموزش و پرورش فعاليت هاي رسمي و اجباري بچه ها را بر عهده دارد، كانون نيز متولي آموزش هاي غير رسمي و اختياري كودكان و نوجوانان 6 الي 17 مي باشد.

مدير كل كانون با تاكيد بر اين موضوع كه يكي از تخصص هاي كانون ايجاد مهارت هاي لازم در بچه هاست، بيان داشت: اين كه كودكان و نوجوانان ما صرفا به دنبال خواندن باشند درست نيست بلكه آن ها بايستي بخوانند كه زندگي كنند و در كنار دانايي به توانايي دست پيدا كنند.

سيفي گفت: كتاب هاي كانون با توجه به سن و نيازهاي بچه ها منتشر مي شود و در كنار آن بازي و سرگرمي هاي سازنده كمك موثري در جهت رشد خلاقيت كودكان و نوجوانان است كه با انعقاد تفاهم نامه كانون با معاونت پرورشي وزارت، اميد است كه بيش از گذشته شاهد ورود محصولات كانون به مدارس و حضور گسترده دانش آموزان در مراكز فرهنگي هنري باشيم.

هم چنين ايشان افزود: در كنار اين تفاهم نامه كانون پرورش فكري در حال برگزاری كارگاه هاي آموزشي قصه گويي و ساخت كاردستي با دور ريختني ها ويژه معلمان ابتدايي است كه معلمان پرتلاش با حضور در اين كارگاه ها مي توانند ضمن تبديل كلاس درس به محيطي شاد و اثربخش، محتواي كتاب هاي درسي را در قالب قصه و به شكل جذاب تر به دانش آموزان منتقل كنند.

مدير كل كانون گلستان با اشاره به اهميت احترام به سنت ها، استفاده از روش هاي نوين را براي پاسخ گويي به نيازهاي امروزي كودكان و نوجوانان ضروري دانسته و تصريح كرد: برگزاري جشنواره پارك دانش و هدايت بچه ها براي استفاده از تلفن همراه به منظور ساخت فيلم هاي كوتاه و معرفي كتاب، برگزاري مسابقه ثبت خاطرات بزرگ ترها با استفاده از تلفن همراه و تبلت، تهيه گزارش در راه پيمايي ها از جمله برنامه هايي است كه توسط كانون گلستان اجرا شده است.

وي در پايان سخنان خود، ارتباط كم رنگ كانون با ديگر دستگاه ها و نهادها را يكي از مهم ترين آسيب هاي كانون برشمرده و بيان داشت: در دوره جديد و با توجه به سياست هاي ابلاغي از سوي مديرعامل كانون كشور تلاش شده تا با امضاي تفاهم نامه هاي متعدد با دستگاه ها و نهاد ها در قالب اجراي نمايش، برگزاري كارگا هاي آموزشي فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و مذهبي، توانمندي هاي مربيان و كودكان و نوجوانان كانوني به جامعه معرفي گردد كه حاصل آن توسعه كمي و كيفي فعاليت هاي كانون و توانمندي اقتصادي و فرهنگي كانون بوده است.

گفتني است، موفقيت كانون پرورش فكري در دو عرصه فكر و تقويت تفكر بچه ها ازطريق مطالعه و كتاب خواني و شكوفايي و رشد استعدادهاي بچه ها در حرفه هاي مختلف، توجه كانون به بحث آموزش كودك و نوجوان، انتقال مهارت هاي زندگي به واسطه آموزش هاي غير مستقيم از جمله كارگاه هاي شعرخواني، نمايشي و ساخت كاردستي با استفاده از دور ريختني ها و هم چنين جذاب بودن فعاليت هاي كانون به دليل داشتن رنگ مهارت و آموزش از جمله نكاتي بود كه در اين گفتمان توسط اميد شهرياري روانشناس حوزه كودك و نوجوان مطرح شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .