عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تأکید مدیرعامل گاز گلستان بر رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز در فصل سرد


تأکید مدیرعامل گاز گلستان بر رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز در فصل سرد

به گزارش روابط عمومی، مهندس صفرعلی جمال لیوانی با اشاره به سرد شدن هوا و کاهش دما در استان، در استفاده ایمن از وسایل گرمایشی هشدار داد.

 وی گفت:همه ساله و در فصل سرما تعداد زیادی از هموطنان به دلیل عدم توجه به مسائل ایمنی مرتبط در استفاده از گاز طبیعی جان خود را از دست می دهند.

 مهندس جمال لیوانی تصریح کرد:عدم توجه به نصب صحیح و باز بودن مسیر دودکش ،نداشتن کلاهک H شکل دودکش ،استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد،عدم توجه به تهویه مناسب هوا و تامین اکسیژن مورد نیاز وسایل گازسوز بابستن کلیه منافذ در ساختمانهای فاقد سیستم گرمایش مرکزی،استفاده از وسایل غیرگرمایشی نظیر اجاق گاز برای گرم کردن فضا و عدم استفاده از شیلنگ و بست استاندارد از مهمترین عوامل بروز حوادث بوده است.

 وی در ادامه از مشترکین گاز طبیعی خواست: قبل از راه اندازی وسیله گازسوز،پس از حصول اطمینان از بازبودن مسیر دودکش و وجود کلاهک نوع H ،با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد خودبه انشعاب گاز نموده و برای اطمینان از عدم نشت گاز محلهای اتصال را با کف صابون آزمایش نمایند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی گفت:استفاده از روشهای مختلف از قبیل استفاده از پرده های ضخیم، لباس مناسب، تنظیم دمای منزل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد از مواردی است که می توان با بکارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز وکاهش مبلغ گازبها ، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت فراهم ساخت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .