عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرپرست گاز گلستان تاکید کرد: لزوم رعایت اصول ایمنی درحین نصب و استفاده از وسایل گرمایشی


سرپرست گاز گلستان تاکید کرد: لزوم رعایت اصول ایمنی درحین نصب و استفاده از وسایل گرمایشی

 با توجه به آغاز فصل سرد وکاهش دما، سرپرست شرکت گازاستان گلستان ازمشترکین خود خواست تا درحین مصرف ،استفاده ایمن از گازطبیعی را جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی،علی طالبی گفت:مونوکسیدکربن ،گازی است سمی ، بی‌ رنگ و بدون بوکه حاصل عملکرد نامناسب وسیله گرمایشی ودراثر سوخت ناقص بوجود می آید وبسیار خطرناک است.

 وی عمده بروز حوادث درمصرف گازطبیعی را عدم نصب دودکش استاندارد عنوان کرد وافزود: هر وسیله‌ گازسوز بایستی مجهز به یک دودکش مستقل با کلاهک استاندارد از نوع (H) باشد.

مهندس طالبی تصریح کرد:مشترکین گرامی باید توجه نمایند، قبل ازنصب وسایل گرمایشی باید دودکش ها را با روشن کردن کبریت و قرار دادن آن دردهانه دودکش کاملا تست نموده واز باز بودن مسیروعملکرد آنها اطمینان حاصل گردد ،چرا که درصورت باز نبودن مسیروعملکرد نادرست دودکشها بسیار خطرآفرین و مرگ بارخواهد بود.

وی با بیان اینکه گازطبیعی برای سوختن، نیازبه هوا و اکسیژن کافی دارد، اظهار داشت: نبود هوای کافی برای سوختن گاز باعث کمبود اکسیژن محیط می شود که بسیارخطرناک است ،بنابراین در این رابطه می بایست ازبستن تمام درزها و پنجره ها خودداری کرد ومحلی برای تهویه‌ هوا و ورود اکسیژن وجود داشته باشد.

سرپرست گازگلستان درادامه گفت:لوله های انعطاف پذیر ویا خرطومی (آکاردئونی) که اشتباها بعنوان رابط دودکش مورد استفاده قرارمی گیرند، به علت عدم اتصال کامل با وسیله گازسوز و دودکش مناسب نبوده وسلامتی اعضای خانواده را به شدت تهدید می کنند.

 طالبی درخاتمه اظهارداشت:امیدواریم با مشارکت وهمکاری مشترکان دراستفاده ایمن و بهینه از گازطبیعی ، شاهد حوادث ناگواری نبوده و این عزیزان بتوانند رفاه و آسایش خود و خانواده را فراهم نمایند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .