عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور کارشناسان میراث فرهنگی گلستان در کارگاه آموزشی نظری موزه میراث روستایی در گیلان


حضور کارشناسان میراث فرهنگی گلستان در کارگاه آموزشی نظری موزه میراث روستایی در گیلان

 با توجه به راه اندازی موزه میراث روستایی در استان گلستان، تعدادی از کارشناسان میراث فرهنگی این استان در کارگاه آموزشی نظری موزه میراث روستایی دراستان گیلان شرکت کردند.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان ؛ کارگاه آموزشی نظری با هدف آشنایی با تجریبات موزه میراث روستایی گیلان در راه اندازی موزه میراث روستایی استان با حضور کارشناسان این اداره کل ، در محل موزه میراث روستایی گیلان برگزار شد.

 گفتنی است، شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با بازدید از کارگاه دوباره چینی خانه ی موسوی و خانه ی آصفی به صورت ملموس با روند دوباره چینی آشنا شدند .

 برمبنای این گزارش، از دیگر برنامه های این کارگاه آموزشی ، بازدید از موزه و تشریح مراحل کار ، طرح مباحث نظری موزه های روستایی و بررسی نتایج مطالعاتی طرح موزه میراث روستایی گلستان بود.

 بنا به این گزارش، موزه ی میراث روستایی گیل ، اولین موزه ی روستایی کشور بوده که مطالعات آن در سال 81 و عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه 84 در پارک جنگلی سراوان آغاز گردید و تجربیات راه اندازی این موزه روستایی می تواند راه گشایی برای موزه ی میراث روستایی گلستان باشد.

لازم به ذکر است، با اتمام مرحله ی مطالعاتی موزه میراث روستایی گلستان ، عملیات اجرایی آن در پارک جنگلی قرق در مردادماه سال 94 با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .