عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مستند نگاری از بنای روستای قلندر آیش، جهت انتقال به موزه میراث روستایی


مستند نگاری از بنای روستای قلندر آیش، جهت انتقال به موزه میراث روستایی

مستند نگاری از بنای روستای قلندر آیش، جهت انتقال به موزه میراث روستایی

 از مراحل انتقال بنای روستای قلندرآیش به موزه میراث روستایی استان گلستان، مستندنگاری شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی این اداره کل، معاون میراث فرهنگی این اداره کل ضمن بازدید از مراحل مستند نگاری دراین راستا گفت: نظر به اینکه موزه میراث روستایی استان گلستان به عنوان دومین موزه روستایی در کشور درزمینی به مساحت 700 هکتار درپارک جنگلی قرق با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورکلنگ زنی شد، عملیات اجرایی این موزه آغازشده و نسبت به عقد قرارداد اجرایی شدن آن اقدام گردیده است.

 محمد مهدی برهانی در ادامه گفت: این قرارداد با موضوع برگزاري کارگاه آموزشي، مطالعه و طراحی کالبدی و جانمایی ها و نظارت بر راه اندازی و ایجاد موزه ميراث روستايي گلستان بین طرفین به امضا رسید.

 برهانی هدف از ایجاد این موزه را آشنایی مردم با هویت و گذشته نزدیک آنان و داشته های پدران، مادران و نسل قبل از آنان بیان کرد وافزود: از نظر اقتصادی، این موزه ها باعث افزایش اقامت گردشگران، ایجاد درآمد و اشتغال و رفع مشکل ماندگاری اقشار متوسط در سفرها می شود.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی تکمیل و راه اندازی موزه میراث روستایی درپارک جنگلی قرق دراستان گلستان، بناهای روستایی به این موزه درحال انتقال است.

 محمد مهدی برهانی در ادامه این بازدید مراحل مختلف کار را مورد بررسی قرار داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه با آموزش نیروی انسانی به سرپرستی دکتر محمود طالقانی آغاز و بناهای قابل انتقال به این موزه بررسی شده و انتقال این بنا ها به موزه روستایی آغازشده است.

 وی درپایان اذعان داشت: در موزه روستایی نگاه کالبدی به سازه های روستایی وجود ندارد ،بلکه در آنها میراث غیرملموس شامل فعالیت های فرهنگی، بازی های بومی و محلی و آیین ها مطالعه، بازسازی و در مناسبت های مختلف اجرا می شود.

 مستند نگاری از بنای روستای قلندر آیش، جهت انتقال به موزه میراث روستایی

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .