عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روكش آسفالت 270 كيلومتر از راه هاي روستايي گلستان در حال اجراست

مدير كل راه و شهرسازي :

روكش آسفالت 270 كيلومتر از راه هاي روستايي گلستان در حال اجراست

روكش آسفالت 270 كيلومتر از راه هاي روستايي گلستان در حال اجراست

 مدير كل راه و شهرسازي گلستان اعلام كرد: روكش آسفالت 270 كيلومتر از راه هاي روستايي استان در قالب 110 پروژه در دست اجراست.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس " ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گويي خبري گفت: براي اجراي اين عمليات، 137 ميليارد و 500 ميليون ريال منابع مالي از محل منابع ملي وزارت راه و شهرسازي ابلاغ شده است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر حدود 80 كيلومتر معادل 30 درصد اين پروژه ها به اتمام رسيده است، افزود: روكش آسفالت راه هاي روستايي با توجه به خرابي آسفالت هايي كه طول عمر آنها بيش از 25 سال بوده، در اولويت اجرا قرار گرفته است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اظهار كرد: هم اكنون نيز پنج پروژه فعال است و با تخصيص به موقع منابع مالي آنها تا پايان سال مالي 94 به اتمام خواهد رسيد.

مبارك قدم خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط جوي و بارش هاي پراكنده در استان، اجراي پروژه ها در صورت مساعد بودن شرايط جوي ادامه مي يابد.

وي گفت: عمليات روكش آسفالت اين ميزان از راه هاي روستايي استان توسط هفت پيمانكار و در قالب 10 قرارداد و در تمام 14 شهرستان تابعه به اجرا در آمده است.

به گفته مبارك قدم، محورهايي همچون محور كردكوي به درزانو، محور ويژه مرزنكلاته و زنگيان به قلعه محمود در گرگان، دهنه محمدآباد و امير آباد – حاجي كلاته در علي آباد كتول و محور آلمان و آق بند در گنبدكاووس از مهمترين محورهاي مشمول اين عمليات هستند.

وي همچنين از محور دوزين و قلعه قافه در مينودشت، محور فارسيان در گاليكش، محور گوگجه- عزيزآباد و باينال كنگور در كلاله و محور دادلي غزنين، قازانقايه و شلمي در مراوه تپه بعنوان بخشي ديگر از مهمترين محورهاي استان نام برد كه روكش آسفالت آنها يا به اتمام رسيده و يا در دست اجرا قرار دارد.

مبارك قدم ادامه داد: 165 روستا با جمعيت 202 هزار و 800 نفر و بيش از 57 هزار خانوار از مزاياي اين عمليات بهره مند مي شوند.

وي با اشاره به اينكه وزارت راه و شهرسازي، قير مورد نياز پروژه ها را تامين مي كند، هدف از اجراي اين عمليات را، برقراري ترافيكي روان در سطح راه هاي دسترسي استان بيان كرد.

طول راه هاي استحفاظي استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر است كه حدود سه هزار و 501 كيلومتر آن روستايي است و از اين بين، دو هزار و 490 كيلومتر آسفالته هستند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .