عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان ابلاغ شد


نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان ابلاغ شد

نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان ابلاغ شد

 مديرمسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان از تصويب و ابلاغ نظامنامه رفتار حرفه اي اخلاقي در مهندسي ساختمان توسط مقام عالي وزارت راه و شهرسازي خبر داد.

 به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "محمود تيموري" در گفت و گويي خبري اظهار كرد: تصويب و ابلاغ نظامنامه رفتار حرفه اي اخلاقي در مهندسي ساختمان در قالب سه فصل و در اجرای ماده 2 مکرر آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و موضوع بند 1 تصویب نامه مورخ5/12/1394 هیات وزیران صورت گرفته و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي آن را در اواخر تيرماه سال جاري به تمامی استان ها ابلاغ كرده است.

وي، رعایت و اجرای اين نظامنامه را توسط مهندسان و بنگاه های حرفه ای مهندسی ساختمان مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1374 الزامی دانست و گفت: در اين نظامنامه رعایت اخلاق حرفه ای در مهندسی ساختمان با تاکید بر پنج اصل مهم الزامي شده است.

تيموري افزود: رجحان منافع عمومی و رعایت قانون بر منافع شخصی خود و صاحب کار به هنگام تعارض منافع، انجام خدمات مهندسی به نحو حرفه ای و همراه با مراقبت، رفتار شرافتمندانه، مسئولانه و توام با امانت داری و رازداری و انصاف از اصول مهم مندرج و تاكيد شده در اين نظامنامه مي باشد.

به گفته وي، احتراز از رفتار موجب سلب اعتبار اجتماعی یا وهن صاحبان حرفه مهندسی و اجتناب از تکفل همزمان اموری که زمینه نمایندگی یا قبول منافع متعارض را فراهم آورد از اصول تاكيد شده مهم ديگر در اين نظامنامه بوده است.

مديرمسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان به اقدامات اين اداره کل در راستای اجرایی كردن نظامنامه مذکور پرداخت و گفت: ابلاغ نظامنامه به سازمان نظام مهندسی ساختمان و تشکل های حرفه ای استان جهت اجرا، درج خبر و همچنین متن نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان بر روی سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان به آدرس www.golestan _ nezam.org جهت دسترسی عموم مهندسین و اطلاع رسانی از طریق سامانه پیامکی وکانال تلگرام به تمامی اعضای سازمان جهت مراجعه به سایت سازمان و دریافت فایل نظامنامه بخشي از اين اقدامات بوده است.

وي همچنين از الزامی کردن صدور، تمدید و ارتقاي پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان به اخذ تعهد کتبی از مهندسین مبنی بر اینکه از نظامنامه اطلاع کامل داشته و ملزم به رعایت مفاد آن هستند، به عنوان يكي ديگر از اقدامات راه و شهرسازي گلستان براي اجرايي كردن اين نظامنامه نام برد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .