عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 3687 نفر از اعضاي نظام مهندسي ساختمان گلستان پروانه اشتغال به كار دارند

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي:

3687 نفر از اعضاي نظام مهندسي ساختمان گلستان پروانه اشتغال به كار دارند

3687 نفر از اعضاي نظام مهندسي ساختمان گلستان پروانه اشتغال به كار دارند

 مديرمسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان با اشاره به عضويت هفت هزار و 971 نفر در سازمان نظام مهندسي استان طبق آخرين آمار سال 95، گفت: از اين تعداد سه هزار و 687 نفر داراي پروانه اشتغال به كار هستند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "محمود تيموري" در گفت و گويي خبري گفت: اين پروانه ها در بخش مهندسي در رشته هاي عمران، معماري، برق، مكانيك، نقشه برداري،ترافيك، شهرسازي و كاردانهاي فني ساختمان و معماران تجربي و انبوه سازان مسكن و ساختمان صادر شده است.

به گفته وي، در سال گذشته يكهزار و 710 پروانه اشتغال به كار حرفه مهندسي در استان صادر شده و براي سال 95 نيز، پيش بيني صدور يكهزار و 800 پروانه شده است.

تيموري ادامه داد: پروانه اشتغال به كار مهندسي يك مدرك حرفه اي درخصوص احراز صلاحيت در بخش طراحي، نظارت و يا اجرا و ارتقاي كيفيت ساختمان بوده و از اين طريق، كار اجراي ساختمان صرفاً توسط عوامل حرفه اي انجام و از مداخله عوامل غيرحرفه اي جلوگيري مي شود.

مديرمسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: پروانه هاي اشتغال به كار به مدت سه سال اعتبار دارند و در صورت داشتن شرايط، مجدداً تا سه سال تمديد خواهد شد.

تيموري، استقبال حرفه ورزان را براي دريافت پروانه اشتغال به كار مهندسي در استان، بسيار چشمگير دانست و گفت: اين مساله در حالي است كه در هر مرحله از آزمون ها بطور ميانگين سه هزار داوطلب شركت مي كنند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .