عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 11 و 12 شهريور ماه زمان برگزاري آزمون‌ ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي


11 و 12 شهريور ماه زمان برگزاري آزمون‌ ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي

11 و 12 شهريور ماه زمان برگزاري آزمون‌ ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي

 مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان از برگزاري آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي در روزهاي پنجشنبه و جمعه 11 و 12 شهریور‌ماه سال‌جاري بطور هماهنگ و همزمان با سراسر كشور در استان خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس" محمود تيموري" در گفت و گويي خبري، گفت: وزارت راه و شهرسازي اين آزمون ها را در اجراي موارد 26،21،11 و 28 آيين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان با همكاري سازمان سنجش كشور در هفت رشته مهندسي معماري، شش رشته كارداني و تعيين صلاحيت حرفه اي معماران تجربي در پايه هاي سه ، دو، يك، برگزار مي كند.

به گفته وي، آزمون رشته هاي هفتگانه مهندسي در بخش هاي نظارت، طراحي و اجراي معماري و عمران در بخش هاي نظارت، محاسبات و اجرا، تاسيسات مكانيكي، تاسيسات برقي، شهرسازي، نقشه برداري و ترافيك در پايه سه برگزار مي شود.

تيموري ادامه داد: آزمون كاردان هاي فني ساختمان نيز در شش رشته معماري عمران، تاسيسات مكانيكي، تاسيسات برقي، شهرسازي و نقشه برداري در پايه سوم و آزمون تعيين صلاحيت حرفه اي معماران تجربي در پايه هاي سه، دو و يك جهت دريافت پروانه اشتغال به كار انجام مي شود.

وي با اشاره به اينكه ثبت‌نام آزمون‌هاي مذكور از اول تا 15 تيرماه جاري در سامانه www.inbr.ir دفتر امور مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي انجام شده است، گفت: به جهت رفاه حال داوطلبان و جلوگيري از تردد در فواصل طولاني بين‌شهري، در استان‌گلستان حوزه‌هاي امتحاني در شهرهاي گرگان و گنبد پيش‌بيني شده كه داوطلبان مي‌توانند محل آزمون خود را در اين شهر انتخاب كنند.

تيموري افزود: براي آزمون امسال نيز، در مجموع دو هزار و 665 نفر شامل دو هزار و 142 مرد و 523 زن ثبت نام كرده اند.

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان، تعداد آزمون هاي برگزار شده طي چند سال اخير در استان را،36 آزمون ذكر كرد و گفت: آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي طي سال هاي اخير دو بار در هر سال برگزار شده است.

وي، تعداد پروانه هاي اشتغال به كار مهندسي صادر شده در سال 94 را، يكهزار و 552 فقره و در سه ماهه اول سال جاري 476 فقره ذكر كرد.

تيموري از داوطلبان خواست كه براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت مقررات ملي ساختمان به آدرس www.inbr.ir يا اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان (مديريت مسكن و ساختمان - اداره نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان) مراجعه كنند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .