عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تربيت از طريق آموزش هاي غيرمستقيم دست يافتني خواهد شد

مديركل آموزش و پرورش در نشست طرح كانون مدرسه:

تربيت از طريق آموزش هاي غيرمستقيم دست يافتني خواهد شد

تربيت از طريق آموزش هاي غيرمستقيم دست يافتني خواهد شد

در نشستی با حضور مديران كل كانون پرورش فكري و آموزش و پرورش، معاونين آموزش ابتدايي، پرورشي و فرهنگي و تربيت بدني و سلامت و روساي گروه هاي آموزشي و پرورشي طرح كانون مدرسه مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، در ابتداي اين جلسه عبدالرحيم سيفي مديركل كانون پرورش فكري ضمن قدرداني از نگاه ارزشمند و حمايت هاي همه جانبه مديركل آموزش و پرورش و اعضاي شوراي معاونين از حوزه كودك و نوجوان، از طرح كانون مدرسه به عنوان ايجاد تحولي كيفي و اثربخش در فعاليت هاي آموزشي و تربيتي نام برده و بيان داشت: كانون پرورش فكري خواهد كوشيد تا با اجراي طرح كانون مدرسه ضمن دروني سازي مفاهيم درسي، بستر مناسب را براي ترويج فرهنگ كتاب خواني بيش از پيش فراهم سازد.

سيفي با اشاره به سابقه دو دوره همكاري كانون و آموزش و پرورش در طرح كانون مدرسه و نيز اجراي مطلوب طرح كيفيت بخشي به روزهاي پنجشنبه و پنجشنبه بدون كيف در سطح برخي از مدارس استان گلستان در دو سال گذشته، حضور مربيان خلاق كانون را در مدرسه و بهره گيري از روش هاي جذاب و غيرمستقيم آموزش را در ايجاد جذابيت مفاهيم درسي و شناسايي و رشد استعدادهاي دانش آموزان بسيار تاثيرگذار دانسته و تصريح كرد: مهارت آموزي، كشف استعدادهاي ادبي، هنري و فرهنگي، تقويت كار گروهي و روحيه پرسش گري و پژوهش گري، پيشرفت سواد خواندن و ايجاد تنوع در محيط هاي يادگيري با استفاده از روش هاي هنرمندانه كانوني از جمله اهداف طرح كانون مدرسه مي باشد كه انشاء الله با همكاري آموزش و پرورش و كانون پرورش فكري تحقق خواهد يافت.

وي گفت با حضور دانش آموزان در كانون و برپايي كارگاه هاي متنوع فرهنگي، هنري و ادبي، معلمين هم در كنار دانش آموزان، مهارت افزايي را تجربه خواهند نمود.

ايشان افزود به منظور پوشش وسيع تري از جمعيت دانش آموزي علاوه بر حضور دانش آموزان مدارس منتخب اين طرح در مراكز فرهنگي هنري كانون، مربيان كانون نيز در مدارس حضور يافته و فعاليت هاي متنوعي همانند قصه گويي، سرود، مسابقات فرهنگي و هنري و نمايش فيلم را متناسب با محتواي آموزشي مدارس اجرا خواهند نمود.

مديركل كانون در راستاي تحقق عدالت فرهنگي و اجتماعي خاطر نشان كرد: به منظور برخورداري مدارس روستايي و دانش آموزان استثنايي، كتاب خانه هاي سيار شهري و روستايي و مراكز فراگير نيز به ارائه خدمات ويژه به كودكان و نوجوانان روستايي و مناطق محروم و دانش آموزان با نيازهاي ويژه خواهند پرداخت.

عبدالرحيم سيفي توجيه مديران و معلمان و نمايندگان انجمن اوليا و مربيان مدارس منتخب را در موفقيت طرح كانون مدرسه بسيار موثر دانسته و خواستار پيگيري مستمر مسئولين آموزش و پرورش و به ويژه معاونين و كارشناسان آموزش ابتدايي و پرورشي و فرهنگي در سطح شهرستان ها شد.

در ادامه اين جلسه محمدرضا وطني مديركل آموزش و پرورش نيز از علاقه مندي مديركل و مجموعه مربيان كانون به كار با مدارس به ويژه حوزه ابتدايي ابراز قدرداني نموده و افزود: ما تنها از طريق آموزش هاي غيرمستقيم است كه مي توانيم به تربيت پايدار دست پيدا كنيم.

ايشان ضمن مثبت ارزيابي نمودن فعاليت هاي كانون پرورش فكري تصريح كرد: علاقه مندسازي دانش آموزان براي حضور در مدرسه نيازمند وجود محيط هايي شاد و لذت بخش است كه طرح كانون مدرسه مي تواند به ايجاد چنين فضايي كمك نمايد. مديركل آموزش و پرورش با تاكيد بر لزوم آموزش معلمان و بهره گيري از توانمندي مربيان كانون، توانمندسازي معلمان به ويژه در پايه اول ابتدايي را در دست يابي آموزش و پرورش به اهداف آموزشي و تربيتي بسيار تاثيرگذار دانسته و از همكاران خود خواست تا بستر مناسب را براي ارتباط تنگاتنگ معلمان با مربيان كانون فراهم سازند.

محمدرضا وطني با توجه به كم رنگ شدن فرهنگ مطالعه در جامعه، از طرح كانون مدرسه به عنوان بستري مناسب براي توسعه كتاب خواني و انس و الفت بچه ها با كتاب نام برده و افزود: ساخت كاردستي، نقاشي، قصه گويي و داستان نويسي باعث مي شود تا فرهنگ توليد جايگزين مصرف گرايي شود.

برنامه ريزي جهت حضور خانواده ها و دانش آموزان در مراكز فرهنگي هنري كانون به ويژه در روزهاي پنجشنبه كه مدارس تعطيل مي باشد، افزايش پوشش اين طرح در ساير مدارس، ايجاد زمينه براي حضور پيش دبستاني ها در مراكز كانون و آشنايي با فعاليت هاي كانوني و ارزيابي فصلي طرح كانون مدرسه و ارائه گزارش در شوراي معاونين از جمله پيشنهادهايي بود كه توسط مديركل آموزش و پرورش استان گلستان مطرح گرديد.

در اين نشست هريك از معاونين و روساي ادارات داخلي آموزش و پرورش استان به ذكر مباحثي در خصوص چگونگي ارتباط مدارس با كانون، توجه به تربيت ديني و قرآني، تربيت بدني و بازي هاي بومي و محلي، بازديدهاي دانش آموزان از مراكز كانون، حضور معلمان در كانون در قالب فعاليت هاي فوق برنامه، ايجاد پيوند بين طرح هاي آموزش و پرورش از جمله جشنواره هاي سواد خواندن، كتاب من، الگوي برتر تدريس با طرح كانون مدرسه، توجه به نيازهاي اساس بچه ها، ارتباط محتواي كتاب هاي درسي با فعاليت هاي كانوني و ارائه خلاقانه مطالب آموزشي و برگزاري چشنواره هاي قصه گويي و برپايي نمايشگاه دست ساخته هاي دانش آموزان و معلمان در قالب طرح كانون مدرسه پرداختند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .