عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری مانور مقابله با شرایط اضطراری در انبار نفت گرگان


برگزاری مانور مقابله با شرایط اضطراری در انبار نفت گرگان

برگزاری مانور مقابله با شرایط اضطراری در انبار نفت گرگان

 با هدف پایش میزان آمادگی کارکنان و سنجش میزان کارایی تجهیزات بحران، مانور مقابله با حریق فرضی در انبار نفت گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان، این مانور در دو مرحله و براساس دو سناریو مجزا با حضور گروهای امدادی شهرستان و پشتیبانی دستگاههای مرتبط استان(سازمان امداد و نجات،آتش نشانی،اورژانس،خطوط لوله و مخابرات،شرکت گاز،شرکت توزیع برق) و همکاران مناطق معین همجوار انجام شد.

در مرحله اول، یک دستگاه نفتکش در اثر حرکت بی موقع حین عملیات بارگیری موجب شکستن بازوی بارگیری و پاشش فراورده و متعاقب آن آتش سوزی فرضی می شود که بعد از ملاحظه آتش و به صدا در آوردن آژیر خطر تیمهای تشکیل شده در تاسیسات با استفاده از امکانات بسیار خوب خودروی سنگین آتش نشانی و با بکارگیری سیستمهای ثابت و سیار پس از تلاش موفق به اطفای آتش می شوند.

در این حادثه اپراتور بارگیری که دچار آتش سوزی شده است، با استفاده از پتوی نسوز توسط یکی از نیروهای حاضر در محل نجات می یابد.

در مرحله دوم تحت عنوان"حریق مخزن" علاوه بر خودروی آتش نشانی، تاسیسات با استفاده از سایر خاموش کننده ها عملیات اطفای حریق و جلوگیری از انتشار آتش به دیگر مخازن انجام و خودروی آتش نشانی شهری با اضافه شدن به ناوگان عملیاتی اقدام به خنک کردن مخزن حادثه دیده نمود.

در این مرحله یکی از کارکنان اندازه گیری مخازن که بصورت فرضی روی مخزن مجاور دچار شوک گرمایی شده، توسط نیروهای هلال احمر شهرستان از بالای مخزن و طی عملیات فرود با طناب به پایین انتقال داده شد.

در پایان نیز جلسه جمع بندی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف مانور با حضور کلیه مسوولین و مدعوین در اتاق مدیریت بحران تاسیسات و عملیات انبار نفت گرگان برگزار گردید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .