عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری مانور اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع در شهرستان کلاله


برگزاری مانور اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع در شهرستان کلاله

مانور اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع با حضور 51 اکیپ، 200 نفر، 31 خودروی عملیاتی و 10 دستگاه تراکتور و تجهیزات سنگین در شهرستان کلاله برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبعی و آبخیزداری استان گلستان ابوطالب قزل سفلو اظهار کرد: مانور اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع شهرستان کلاله در پارک جنگلی آق سو این شهرستان با حضور تیم‌های مدیریت بحران ،نیرو های همیشه در صحنه سپاه،ارتش، انتظامی ،هلال احمر،راهداری ،آتش نشانی شهرستان و نیروهای منابع طبیعی شهرستانهای اطراف برگزار شد."

قزل سفلوبا بیان اهمیت اجرای این مانور گفت: مقابله با آتش‌سوزی و سرعت اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع، شناسایی نقاط ضعف و قوت نیرو ها و آمادگی تجهیزات عملیاتی ، ارزیابی توانایی و عملکرد ادارات منابع طبیعی شهرستان ها و ﺟﻠﻮگیری از روﻧﺪ ﺗﺨﺮیب ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﻮرد ﺣﺮﯾﻖ در زﻣﺎن آﺗﺶ ﺳﻮزی از اهداف برگزاری این مانور می باشد.

همچنین وی تاکید کردند : متأسفانه هر ساله شاهد آتش‌سوزی در اغلب جنگل‌ها و مراتع درسطح استان هستیم و مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع به‌منظور آمادگی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و مدیریت بحران برگزار می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان نیز در جلسه مدیریت بحران که در فرمانداری شهرستان در حین برگزاری اطفا حریق گفت:در شهرستان کلاله 123 هزار هکتار منابع ملی موجود است و با وجود جنگلهای دست کاشت و سوزنی برگ از نقاط حساس استان در امر آتش سوزی محسوب می باشد لذا به کارگیری دیده بان های محلی در کل منطقه کمک شایانی در حفاظت از این عرصه هاغ در برابر تخریب و تجاوز و آتش سوز های احتمالی الزامی میباشد.

سرهنگ بزی تاکید کرد:سال گذشته در شهرستان کلاله 35 مورد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی داشتیم که تقریبا بیش از 190هکتار از این عر صه ها طعمه حریق شدند .

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .