عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قطع رابطه کشورهای عربی با قطر فرصت مغتنمی برای صادرکنندگان ما فراهم نموده است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان :

قطع رابطه کشورهای عربی با قطر فرصت مغتنمی برای صادرکنندگان ما فراهم نموده است

قطع رابطه کشورهای عربی با قطر فرصت مغتنمی برای صادرکنندگان ما فراهم نموده است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان گفت : قطع رابطه کشورهای عربی با قطر فرصت مغتنمی برای صادرکنندگان ما فراهم نموده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و اولین جلسه کمیته برون گرایی و جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد مقاومتی استان گلستان در سال 96 که با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان برگزار گردید ، گفت : با توجه به تنش های بوجود آمده میان کشورهای عربی و کشور قطر و با عنایت به حجم بالای واردات مواد غذایی در این کشور ، فرصت بسیار مغتنمی برای ما فراهم شده تا بتوانیم بخشی از نیازهای آنها را تامین نماییم و لذا اتاق بازرگانی و تجار و بازرگانان استان باید سریعا دست به کار شده و از فرصت بوجود آمده جهت به دست گرفتن بازار قطر اقدام نمایند .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به ابلاغ بسته اقتصاد مقاومتی گفت : یکی از مهمترین موارد مشخص شده در بسته اقتصاد مقاومتی سال 96 توسعه 25 درصدی صادرات است که امیدواریم با تلاش همه اعضای کارگروه توسعه صادرات و تجار و بازرگانان استان به این مهم دست یابیم .

وی گفت : خوشبختانه طی دو ماه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه صادرات استان رخ داده که صادرات اولین محموله لبنیات و پنیر گروه صنعتی صباح و پوره سیب شرکتهای کامنوش و دلند به کشور روسیه از جمله مهمترین آنهاست .

همچنین در این جلسه درویش علی حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ضمن تشریح بسته تجارت خارجی برای سال 96 گفت : این بسته با هدف توسعه صادراتغیر نفتی و مدیریت هدفمند واردات تنظیم شده و در قالب 61 برنامه محوری برای 15 وزارتخانه و ارگان ملی بصورت مستقیم تکالیفی را مشخص نموده است .

حسن زاده با بیان بخشی از برنامه های پیش بینی شده در این بسته حمایتی ، گفت : پیش از این و با همکاری دستگاههای اجرایی عضو کارگروه توسعه صادرات استان ، برنامه های توسعه صادرات گلستان برای سال 96 در قالب 78 برنامه در 5 محور تدوین شده که امیدواریم با اجرای این برنامه ها و رفع موانع موجود به رشد مطلوب در حوزه صادرات دست یابیم .

وی از برگزاری پاویون نمایشگاهی استان در کشورهای عراق و عمان در سالجاری خبر داد و گفت : طی جلسه ای با حضور سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاههای بین المللی استان مقرر شد تا پاویون نمایشگاهی استان در کشورهای عراق و عمان طی سالجاری توسط شرکت نمایشگاههای بین المللی استان برگزار گردد .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ارزش صادرات استان در سال گذشته را 211 میلیون دلار عنوان نمود و افزود : وزن صادرات انجام شده در سال 95 نیز 373 هزار تن بوده است .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 632
  • کد خبر : 34553