عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی استفاده از مواد ضدعفونی کننده و بهداشت آبزیان برگزار شد


کارگاه آموزشی استفاده از مواد ضدعفونی کننده و بهداشت آبزیان برگزار شد

کارگاه آموزشی استفاده از مواد ضدعفونی کننده و بهداشت آبزیان برگزار شد

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گفت: کارگاه آموزشی استفاده از مواد ضد عفونی کننده، رعایت و حفظ الزامات بهداشت آبزیان (امنیت زیستی) با همکاری معاونت آبزی پروری برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات استان، مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر بیان داشت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی پرورش دهندگان با مزیت استفاده از مواد ضدعفونی کننده به جای دارو در تولید آبزیان بوده است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کارگاه آموزشی، جهت آگاه سازی پرورش دهندگان آبزی استان تصریح کرد: باید سعی شود در شاخص های توسعه آبزی پروری استفاده از ضد عفونی کننده ها، نسبت به استفاده از دارو بیشتر شود. چرا که استفاده از دارو جهت درمان آبزیان باعث کم شدن کیفیت گوشت و ایجاد هزینه های اضافی می شود.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گفت: پیشگیری و استفاده از دوز پایین داروها باعث جلوگیری از عوامل بیماری زا (انگلی، باکتریایی، قارچ و ویروس)می گردد و راه حل ساده و با صرفه جهت تولید پایدار است .
وی با تاکید بر استفاده از ضدعفونی کننده ها در تولید آبزیان اظهار کرد: جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا، کنترل بیماری و جلوگیری از گسترش بیماری از جمله مزیت های استفاده از مواد ضدعفونی کننده در تولید آبزیان است.
مهندس سقلی در خصوص دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بیان داشت: در این کارگاه آموزشی ضدعفونی کننده ها دسته بندی شده و مواد و دوز هر دسته بیان شد. همچنین عواملی که باعث کم شدن اثر دارو ها می شود نیز به پرورش دهندگاه آموزش داده شد.
وی در پایان با تاکید بر جلوگیری از انتقال بیماری ها به آبزیان یادآور شد: جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز، احداث حوضچه های ضدعفونی ، رعایت بهداشت پرسنل و عدم تماس با کارگران دیگر، حذف سریع تلفات به عنوان کانون آلودگی، استفاده از خوراک سالم و مطمئن و .... از جمله عواملی است که می توان با رعایت آن از انتقال بیماری به آبزیان جلوگیری کرد.
گفتنی است کارگاه آموزشی استفاده از مواد ضدعفونی کننده و رعایت و حفظ الزامات بهداشت آبزیان (امنیت زیستی) با حضور پرورش دهندگان ماهیان گرمابی و سردابی استان در محل سالن اجتماعات اداره کل شیلات گلستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی استفاده از مواد ضدعفونی کننده و بهداشت آبزیان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 480
  • کد خبر : 36645