عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری اولین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری

در شرکت آب منطقه ای گلستان انجام شد؛

برگزاری اولین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری

برگزاری اولین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع کاهش و پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلفات اداری در شرکت های تابعه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران ، اولین دوره آموزشی کاربردی"آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری" با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران ، کارشناسان و کارمندان طی روزهای پنجم و ششم آذر ماه سال جاری در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان،محمدرضا علیمرادی به عنوان مدرس دوره آموزشی فوق گفت: شرکت آب منطقه ای گلستان برابر سیاست ها و تکالیف ابلاغی و تحت نظارت دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نیرو و بدون تداخل برنامه های آموزشی با امور جاری شرکت و با رعایت صرفه جویی در وقت و هزینه با برنامه ریزی صحیح و اطلاع رسانی به موقع موفق به برگزاری دوره مذکورگردید.
محمدرضا علیمرادی رئیس و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان صنعت آب و برق گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی سطح آگاهی های عمومی کارمندان دولت بویژه مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، رؤسای ادارات، گروه ها، کارشناسان و بطور کلی کارمندان فنی، مهندسی، اداری، مالی، حقوقی شاغل در شرکت های تابعه صنعت آب و برق و همچنین اطلاع به موقع کارمندان از قوانین و مقررات کاربردی و رعایت حدود صلاحیت و اختیارات قانونی و ضوابط مربوطه و نتیجتاً جلوگیری از تشکیل پرونده و طرح شکایات احتمالی واهی و بی اساس یا تعرض اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به کارمندان دولت بسته های آموزشی خاص در کارگاه ها و دوره های آموزشی حضوری فوق ارائه می گردد.

برگزاری اولین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری

محمدرضا علیمرادی دبیر و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع آب ، هم اکنون تبیین و بازخوانی قوانین و مقررات مربوطه و اطلاع مدیران و کارشناسان وزارت نیرو از حدود صلاحیت ها، اختیارات، حقوق، تکالیف و وظایف قانونی و رئوس اولویت ها و قوانین و مقررات کاربردی و مورد نیاز مرتبط با وظایف کارمندان دولت الزامی و ضروری است.
وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات مربوطه گفت: برگزاری دوره های آموزشی کاربردی ضمن خدمت و تشکیل کارگاه های آموزشی کوتاه مدت در شرکت های تابعه و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی حقوقی همکاران زحمتکش آثار مثبتی در جلوگیری از افزایش پرونده های مطروحه و کاهش محسوس شکایات و اعلام تخلفات اداری علیه کارمندان دولت را به دنبال خواهد داشت.
محمدرضا علیمرادی رئیس اداره هماهنگی هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برگزاری دوره های آموزشی کاربردی در بدو استخدام کارمندان و همکاری با دولت ضروری و الزامی می باشد و به دلیل تغییر در قوانین و مقررات و دیدگاه ها و رویکرد های کلان کشور ، استمرار و تکراراین دوره ها اجتناب ناپذیر خواهد بود .
وی همچنین خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مدیران عامل ، اعضای هیئت مدیره و معاونین و مدیران در کنار سایر همکاران در دوره های آموزشی فوق باعث ایجاد و افزایش انگیزه شغلی در کارمندان و کاهش تخلفات اداری می گردد.
محمدرضا علیمرادی به عنوان مدرس دوره آموزشی فوق در ادامه به برخی از مصادیق، عناوین حقوق و تکالیف مردم، اربابان رجوع و نحوه تکریم آنها و متقابلاً حقوق و تکالیف کارمندان اشاره کرد و افزود: برابر قانون مدیریت خدمات کشوری"دستگاه های اجرائی مکلفند مردم را با حقوق و تکالیف خود در تعامل با دستگاه های اجرائی آشنا نموده و از طریق وسایل ارتباط جمعی به‌ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سطح آگاهی عمومی در این زمینه را ارتقاء داده و اطلاعات لازم را به نحو مطلوب و مناسب دراختیار مردم قرار دهند.
 وی گفت : به همین منظور دستگاه های اجرایی و شرکت های تابعه مکلفند فرآیند انجام امور حاکمیتی و تصدی و ارائه خدمات رسانی را در چارچوب مقررات به صورت شفاف و عملی و اجرایی به اربابان رجوع اطلاع رسانی نمایند و این امر می تواند یکی از ظرفیت های احترام به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع باشد.
محمدرضا علیمرادی گفت: با توجه به گستردگی ، تنوع و حجم خدمات ارائه شده در شرکت های تابعه تا کنون هر گونه اطلاع رسانی و آگاهی مردم و اربابان رجوع از حقوق و تکالیف خود در قبال یکدیگر و همچنین در مقابل دستگاه اجرایی و کارمندان دولت علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق مکتسبه قانونی آنان عملاً مانع از زیاده خواهی احتمالی مردم در تعامل و مراجعه به دستگاه های اجرایی و دولتی و طرح شکایات و ادعاهای احتمالی خواهد گردید.
علیمرادی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع توسط کارمندان دولت و اهمیت احترام متقابل اربابان رجوع به کارمندان گفت:"کارمندان دستگاه های اجرائی موظف می‌باشند که وظایف خود را با دقت‌، سرعت‌، صداقت‌، امانت‌، گشاده‌رویی‌، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعین به‌طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند."هرگونه بی‌اعتنایی به امور مراجعین و تخلف از قوانین و مقررات عمومی ممنوع می‌باشد و ارباب رجوع می‌تواند در برابر برخورد نامناسب کارمندان با آنها و کوتاهی در انجام وظایف به دستگاه اجرائی ذی‌ربط و یا به مراجع قانونی شکایت نمایند.
علیمرادی یادآوری نمود: بر اساس قانون فوق مدیران و کارمندان دستگاه های اجرائی‌ و بطور کلی کارکنان دولت هر یک خدمتگزاران مردم محسوب می شوند و باید وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با درنظرگرفتن حقوق و خواسته‌های قانونی آنها انجام دهند.
 وی خاطر نشان کرد:مردم در استفاده از خدمات دستگاه های اجرائی درشرایط مساوی از حقوق یکسان برخوردارند و دولت مکلف است به منظور تأمین حقوق مردم و مراجعان، رضایت و عدم رضایت مردم از عملکرد کارمندان را در ارتقاء، انتصاب و تمدید قراردادهای استخدامی و بهره‌مندی از سایر امتیازات استخدامی و اعمال تشویقات و تنبیهات لحاظ نموده و کلیه آئین نامه‌ها، شیوه نامه‌ها، ضوابط اداری و استخدامی مربوط به کارمندان دولت را به عنوان یک عامل موثر منظورنماید.
 رئیس و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان صنعت آب و برق گفت :کارمندان دولت سرمایه ها و منابع انسانی و ثروت اداری دولت محسوب می شوند و حفظ و نگهداری و جذب آن ها از مهمترین اولویت های دستگاه های اجرایی به شمار می رود .
وی همچنین از سایر وظایف و تکالیف کارمندان دولت گفت و افزود"مدیران و سرپرستان بلافصل‌، مسؤل نظارت وکنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می‌باشند و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند. در صورتی که کارمندان مزبور با اقدامات خود موجب ضرر و زیان دولت‌گردند و یا تخلفاتی نظیر رشوه و یا سوءاستفاده در حیطه مدیریت مسؤلین مزبور مشاهده و اثبات گردد، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی با مدیران و سرپرستان کارمندان (حسب مورد) نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال نموده باشند مطابق قوانین مربوط با آنان رفتار خواهد شد.
 محمدرضا علیمرادی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده بخش عمده‌ای از تخلفات اداری ارتکابی توسط کارمندان قابل پیشگیری و پیش‌بینی است.
رئیس و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان صنعت آب و برق به عنوان مدرس دوره های آموزشی مذکور در خاتمه به دلیل اهمیت ویژه و حساسیت موضوع خواستار تکرار، استمرار و برگزاری دوره های آموزشی کاربردی ضمن خدمت برای تمام همکاران حد اقل سالی یکبار در کلیه شرکت های تابعه صنعت آب و برق شد و از حضور مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت به لحاظ مشارکت جدی در دوره فوق و از مسئولین و متولیان برنامه ریزی و آموزش به دلیل تلاش بی وقفه و از کلیه کارمندان شرکت آب منطقه ای گلستان به دلیل استقبال پر شور و حضور در دوره آموزشی فوق تشکر و قدردانی نمود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .