عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صرفه جویی در مصرف آب مختص به فصل گرما نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان:

صرفه جویی در مصرف آب مختص به فصل گرما نیست

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: صرفه جویی در مصرف آب مختص به فصل گرما نیست و در منابع حیاتی مانند آب باید در همه فصل ها به دنبال مصرف بهینه باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان، مهندس هادی رحمتی افزود: بارش های جوی اخیر ممکن است موجب شود شهروندان تصور کنند مشکل کم آبی مرتفع شده است، در حالیکه کاهش شدید نزولات جوی در سال های اخیر موجب افت شدید منابع آبی شده است و با روند نزولی بارش ها جبران نمی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: صرفه جویی یک اصل دینی و اخلاقی است و در روایات زیادی مسلمانان از اسراف منع شده اند.
مهندس رحمتی از همه شهروندان خواست که مصرف بهینه آب در همه فصول سال را جدی بگیرند و از هدر دادن این نعمت خدادادی جلوگیری نمایند.
وی افزود: میانگین میزان بارش در استان گلستان از ابتدای مهر تاکنون در مقایسه با مدت مشابه بلند مدت بیش از 10 درصد کاهش داشته است و این امر ضرورت توجه به صرفه جویی را بیش از پیش الزامی می نمایند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی گلستان میانگین بارش ایستگاه‌های استان در آبان ماه سال جاری برابر 10,4 میلیمتر بوده که نسبت به دوره آماری و سال قبل به ترتیب 81 و 83 درصد کاهش داشته است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 665
  • کد خبر : 40147