عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان


برگزاری جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

برگزاری جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت، بیستم اسفند ماه در سالن خلیج فارس آغاز شد.

دبیر این جشنواره در مراسم افتتاحیه گفت: این جشنواره با شعار گسترش محصولات سنتی، تغذیه سالم و فرصت های کارآفرینی برنامه ریزی شد.

دکتر یحیی مقصودلو افزود: گسترش، تولید و ترویج انوع غذاها و نوشیدنی ها بر پایه مالت و غذاهای سنتی، تحکیم پیوند علم، صنعت و جامعه و ایجاد زمینه های کسب و کار سه هدف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: براین اساس و به جهت آشنایی دانشجویان در بهمن ماه امسال، کارگاه آموزشی تهیه سمنو در دانشکده صنایع غذایی دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه گفت: بحث تامین غذا و امنیت غذایی یکی از مهمترین چالش های بشر است که با افزایش جمعیت این موضوع در همه کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه نیاز به تحقیق و پژوهش دارد.

دکتر علی نجفی نژاد تاکید کرد: براین اساس وزارت علوم و دانشگاهها ماموریت یافتند در زمینه تحقیق و پژوهش در مسائل زیست محیطی، اشتغال و ... به رویکرد کارآفرینی و تولید ثروت روی بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دانشگاه تخصصی برای ارتباط بیشتر با جامعه و صنعت برنامه های مختلفی را اجرا کرده و یا در دست اقدام دارد که یکی از انها پروژه پایلوت پلنت صنایع غذایی است تا بتوانیم موضوع کارآفرینی و ارتباط با مردم و صنعت را از درون دانشگاه فرهنگ سازی کنیم.

سپس رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور به برگزاری این چنین برنامه هایی در دانشگاه ها و سرمایه گذاری در اقتصاد نیاز دارد.

مهندس قوانلو تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده که اقتصاد کشور با میانگین رشد 8 درصدی روبرو شود که براین اساس می بایست در سال 97، رشد تولید ناخالص ملی 585 میلیارد تومان بشود.

وی افزود: همچنین در سال 97 باید در استان گلستان 7000 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد البته در حال حاضر 55 درصد JDP میانگین کشور به استان گلستان اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره که بر پایه مالت برنامه ریزی و برگزار شد، می تواند یکی از زمینه ای حل مشکلات اقتصادی استان باشد زیرا استان گلستان 10 درصد گندم کشور را تولید می کند و می توان از آن به عنوان ظرفیت بومی و محلی برای ایجاد اشتغال های کوچک استفاده کرد.

شایان ذکر است: نمایشگاه این جشنواره تا 22 اسفند ماه در پایلوت پلنت صنایع غذایی واقع در پردیس دانشگاه پذیرای عموم مردم است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .