عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت و کاهش 60 درصدی اتلاف انرژی در سامانه گرمایشی ساختمان مرکزی شرکت گاز استان گلستان


مدیریت و کاهش 60 درصدی اتلاف انرژی در سامانه گرمایشی ساختمان مرکزی شرکت گاز استان گلستان

 مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در مصاحبه با پایگاه خبری شرکت ازمدیریت و کاهش 60 درصدی اتلاف انرژی در سامانه گرمایشی ساختمان مرکزی شرکت گاز خبر داد که حرکت مطلوبی در زمینه مدیریت مصرف می باشد .

مهندس "صفرعلی جمال لیوانی " گفت: این مهم در راستای اجرای بخشنامه شماره 151925 مور خ 23 آذر ماه 92 معاون اول محترم رئیس جمهور انجام شده که در این خصوص با اجرای برخی برنامه ریزیها و اصلاحات جزئی در سیستم آب گرم بهداشتی مورد نیاز ساختمان مرکزی توانستیم مصرف گاز طبیعی در ماههای آبان وآذرسال 93 را تا 425 متر مکعب در روز کاهش دهیم.

 وی افزود:این موضوع در شرایطی است که میانگین دما در سال 93 حدود 4 درجه سردتر از سال 92 بوده و زیر بنای مفید ساختمان نیز به میزان 800 متر مربع افزایش یافته است .

 مهندس جمال لیوانی تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین مصرف گاز طبیعی طی ماههای آبان و آذر سال 92 معادل 670 متر مکعب در روز بوده است ؛ لذا کاهش این میزان اتلاف انرژی بیانگر اهمیت تمرکز بر پیاده سازی راهکارهای عملی در بکارگیری مفاهیم مدیریت انرژی در تأسیسات و سامانه های گرمایشی ساختمان های اداری با توجه به بخشنامه های دولت است .

 این مقام مسئول در ادامه گفت :در همین راستا شرکت گاز استان گلستان ضمن توسعه روند مدیریت مصرف انرژی در کلیه ساختمان های اداری در نظر دارد تا در فرآیندی مستمر و برنامه ریزی شده اقدامات موثر آموزشی، ترویجی و اصلاحی را به منظور کاهش اتلاف انرژی درکلیه ساختمان های مرکزی ادارات دولتی استان نیز بعمل آورد.

 جمال لیوانی اظهار داشت:بر همین اساس ، پروژه پژوهشی مروجین انرژی مراکز دولتی با هدف مدل سازی انواع سامانه ها انرژی بر(چیلر جزبی وتراکمی. موتورخانه مرکزی،بخاری آبگرمکن) جهت ارائه الگویی با قابلیت تعمیم منطبق با استاندارد 14254 به کلیه مراکز دولتی سطح کشور در دست اجرا می باشد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در خاتمه با دعوت از مدیران دستگاههای اداری استان درخواست کرد تا مصرف گازطبیعی سازمان خود را برابر الگوی تعیین شده و بر اساس استاندارد 14254 به نحو مطلوبی با روشن کردن وسایل گرمایشی ادارات و سازمانها یک ساعت قبل از آغاز بکار و همچنین خاموش نمودن آنها یک ساعت قبل از پایان کار مدیریت کنند، ضمن اینکه این شرکت آمادگی دارد با کلیه سازمانها و دستگاههای اجرایی استان برای مدیریت مصرف و استفاده ایمن از گاز طبیعی همکاری نماید.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .