عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حوزه های اتلاف انرژی در بخش خانگی شناسایی شد

دبیر کارگروه تدوین سند انرژی استان:

حوزه های اتلاف انرژی در بخش خانگی شناسایی شد

  دبیر کارگروه تدوین سند انرژی استان با اشاره به شناسایی حوزه های اتلاف انرژی در بخش خانگی در این خصوص افزود: بر اساس مطالعات و بررسی های میدانی در امور پژوهش گاز گلستان عمده دلایل اتلاف انرژی در بخش خانگی را در سه حوزه مفاهیم فرهنگی ، معماری ساختمانها و تأسیسات انرژی بر می توان برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان، احسان فرحناکی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی این شرکت تصریح کرد: تعیین دقیق وزن هر یک از این حوزه ها نیاز به مطالعات و بررسی های عمیق دارد که تاکنون انجام نشده است ، اما مقطع زمانی اتلاف فرهنگی انرژی برای وسایل انرژی بر گرما ساز در روزهای معتدل و نسبتاً گرم سال می باشد.

 فرحناکی در ادامه گفت: غالباً اتلاف انرژی گاز طبیعی در حوزه معماری و تأسیسات در روزهای سرد سال اتفاق می افتد هر چند که معلول پایین بودن مقاومت حرارتی پیوسته خارجی ساختمان ها و راندمان نامناسب تجهیزات گاز سوز نیز ریشه ای فرهنگی دارد .

 دبیر کارگروه تدوین سند انرژی استان گلستان همچنین افزود: آنچه مشترکین گاز طبیعی همواره به آن عنایت دارند قیمت بالای گاز طبیعی است که اساساً این امر صحیح نمی باشد زیرا برای شفاف سازی موضوع می توان آنرا با قیمت یک متر مکعب آب معدنی مقایسه کرد که با حدود 22700 متر مکعب گاز طبیعی در فصل سرد سال برابری می کند.

 احسان فرحناکی همچنین اذعان داشت : با توجه به موارد مطرح شده و با یک جمع بندی اولیه می توان فهمید عامل اصلی افزایش گاز بهای مصرفی مشترکین در فصل سرد سال حجم مصرف بالا گاز طبیعی و میزان اتلاف این انرژی پاک در سه حوزه اشاره شده فرهنگی ، معماری و تأسیسات است .

 وی در ادامه یادآور شد: با توجه به یافته های علمی از پژوهش های انجام پذیرفته ، خوشبختانه شرکت گاز استان ، در بخش مدیریت بر مصرف انرژی برنامه های تبلیغاتی و آگاهی رسانی خود را در زمینه های فرهنگی ، معماری و تجهیزات گازرسانی متمرکز نموده است .

 دبیر کارگروه سند انرژی استان گلستان در خاتمه اظهار داشت: انتظار می رود با توجه به سرمایه گذاری بسیار گسترده و متنوعی که در زمینه اطلاع رسانی به آحاد مردم استان توسط شرکت گاز صورت می پذیرد مشترکین محترم در آینده ای بسیار نزدیک ضمن تغییر درفرهنگ مصرف انرژی دقت لازم را بویژه درهنگام خرید یا اجاره ساختمان های مسکونی لحاظ نموده و ازتجهیزات انرژی بر، با راندمان بالا و استاندارد استفاده نمایند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .