عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تبیین سجایای اخلاقی و رفتاری حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی مناسب برای دختران ضرورت دارد


تبیین سجایای اخلاقی و رفتاری حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی مناسب برای دختران ضرورت دارد

تبیین سجایای اخلاقی و رفتاری حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی مناسب برای دختران ضرورت دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مناسب ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: تبیین سجایای اخلاقی و رفتاری حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی مناسب برای دختران در جامعه حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن تبریک ولادت سلاله پاکی و بانوی آب و آینه حضرت معصومه (س) و روز دختر ادامه داد: بررسی و شناخت سیره حضرت معصومه (س) ما را به شناخت سیره نظری و عملی اهل بیت علیهم السلام به ویژه سیره رضوی امام رضا (ع) در تربیت اسلامی راهبری می کند.

وی یاد آور شد: امام رضا(ع) در نبود پدر برگوارشان، خواهر خود را بر محور تکریم و احترام بزرگ کردند و خانواده های ایرانی شایسته است بدانند که احترام و تکریم به دختران در سیره تربیتی اهل بیت علیهم السلام از اصول اصلی سبک تربیت رضوی است و هر کس که می خواهد دختری شایسته نام و مقام حضرت معصومه (س) تربیت کند باید همچون امام رئوف بر محور احترام و تکریم؛ فرزند خود را در خانواده تربیت کند.

کشمیری در پایان اظهار داشت:حضرت معصومه در طهارت نفس و پاکدامنی، شأن و مرتبتی والا داشت و برخورداری از اخلاق حسنه و آراستگی به صفاتی چون متانت، صبر و استقامت، در کنار تقوا، بصیرت و درک ضرورت همراهی با امام زمان خود از دلایل بزرگی شخصیت و بلندی مقام آن حضرت بود.

شایان ذکر است در تقویم ملی کشورمان روز اول ذی القعده روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختر نام گذاری شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .