عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هم‌افزایی نهادهای فرهنگی گامی استوار برای رسیدن به فرهنگ غنی و ماندگار


هم‌افزایی نهادهای فرهنگی گامی استوار برای رسیدن به فرهنگ غنی و ماندگار

هم‌افزایی نهادهای فرهنگی گامی استوار برای رسیدن به فرهنگ غنی و ماندگار

شهروندان گرگانی منتظر اتفاق‌های خوب باشید:هم‌افزایی نهادهای فرهنگی گامی استوار برای رسیدن به فرهنگ غنی و ماندگار.

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری با سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان، ظرفیت‌های متقابل دو دستگاه برای فراهم‌سازی نشاط و سرگرمی عمومی و توسعه فرهنگ اجتماعی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان در این دیدار که کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی او را همراهی می‌کردند، با اشاره‌ای به پیشینه‌ی کانون و ظرفیت‌های گسترده‌‌ آن در راستای اقدامات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی، اظهار داشت: پرداختن به حوزه کودک و نوجوان منحصر به محدوده‌ی زمانی مشخصی نیست و این توجه در تمامی ایام و از جانب همه‌ی اقشار جامعه بایستی وجود داشته باشد.

این مدیر فرهنگی با تاکید بر اینکه دو مجموعه اهدافی مشترک دارند و فعالیت‌های فرهنگی در جامعه امروز بسیار با اهمیت و اثر‌گذار است، افزود: هم‌افزایی و به اشترک‌گذاشتن امکانات و ظرفیت‌های این دو نهاد فرهنگی می‌تواند گام‌ استواری در راستای ارتقای سطح فرهنگی و توا‌ن‌مندی شهروندان به‌ویژه کودکان و نوجوانان باشد.

مدیر کل کانون گلستان با بیان اینکه تعامل و همکاری با نهاد‌ها و سازمان‌های هم‌سو از اولویت‌هاست اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی کانون در سایه‌ هم‌اندیشی با سایر دستگا‌ها می‌تواند به بهترین شکل برنامه‌ریزی و اجرا شود و کانون پرورش فکری از برنامه‌های فرهنگ‌محور که با هدف ارتقای ‌سطح دانش و فرهنگ عمومی فرزندان ایران اسلامی ارایه شود استقبال می‌کند.

در این دیدار کریم علمی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری گرگان ضمن قدردانی از مدیرکل کانون گلستان به جهت فراهم آوردن فرصت ‌مشارکت افزون‌تر این دونهاد اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های متقابل موجب ارایه‌ی مطلوب‌تر فعالیت‌ها و ارتقای سطح برنامه‌ها می‌شود.

علمی با بیان این مطلب که حرکت در مسیر نهادینه‌سازی فرهنگ از اهداف این سازمان است، بیان داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با بهره‌گیری از توانمندی‌های مربیان متخصص کانون پرورش فکری آماده هرگونه همکاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.

در این نشست سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان افزایش میزان نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از نکات قابل تامل دانست و تصریح نمود: ما هم اکنون درحوزه‌های مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌هایی مستمر داریم که به یقین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجموعه کانون پرورش فکری شاهد کاهش این آسیب‌ها به شکل جذاب و هنرمندانه خواهیم بود.

برپایی ايستگاه فرهنگي‌هنري در پارك‌ها و تفرجگاه‌ها، همکاری و مشارکت در برگزاری جشنواره‌های مختلف استانی، بهره‌گیری از فضاهای عمومی پارک‌ها و تبدیل آن به فضای نمایشگاهی، ایجاد موج تبلیغاتی برای آگاهی مردم از برگزاری برنامه‌های شاد و آموزنده هر دونهاد و راه‌اندازی کارناوال شادی کانون پرورش فکری و اجرای نمایش خلاقانه موزیکال با موضوعات آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر از نکات مطرح شده در این نشست بود.

در پایان مقرر شد کارشناسان فرهنگی و هنری هر دونهاد پیشنهاد‌ها و نحوه‌ی اجرایی شدن برنامه‌های مشارکتی را در نشستی فوق‌العاده پیگری نموده و راهکارهای گسترش دامنه‌ی فعالیت‌ها را بررسی و اعلام نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .