عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، فصل جدیدی از توسعه برای گلستان خواهد بود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:

تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، فصل جدیدی از توسعه برای گلستان خواهد بود

تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، فصل جدیدی از توسعه برای گلستان خواهد بود

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در نود و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از تصویب کلیات لایحه منطقه آزاد اینچه برون گلستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: یقینا با تصویب منطقه آزاد اینچه برون در مجلس شورای اسلامی ، فصل جدیدی از رشد و توسعه برای استان گلستان آغاز خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در نود و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن تبریک عید سعید غدیر ، گفت : پس از تلاش فراوان دولت و مسئولین استانی ، لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون گلستان در کنار 7 منطقه آزاد دیگر در سطح کشور مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت .

وی گفت : علاوه بر رشد و توسعه تجاری ، فراهم ساختن زیر ساختهای سرمایه گذاری صنعتی در استان از مهمترین اهداف ایجاد این منطقه آزاد تجاری- صنعتی است که امیدواریم با تحقق آن گام بسیار مهمی در توسعه استان برداشته شود .

قوانلو در این جلسه گزارشی از ابلاغ دستورالعمل جدید رونق تولید برای سال 97 ارائه نمود .

وی گفت : در سال 95 حداقل سهمیه در نظر گرفته شده از طرح رونق تولید برای استان گلستان 422 میلیارد تومان بود که ما توانستیم حدود 700 میلیارد تومان از این محل به واحدهای تولیدی استان تسهیلات بدهیم .

به گفته وی ، سهم استان از این طرح در سال 96 به 760 میلیارد تومان افزایش یافت که خوشبختانه باز هم با تلاش همه مسئولین استان بویژه استاندار محترم در سال 96 نیز توانستیم بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده برای استان از این اعتبارات استفاده کنیم و موفق به جذب 950 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و 100 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری و طرح نوسازی و بازسازی صنایع شدیم .

قوانلو افزود : با توجه به عملکرد خوب استان در اجرای این طرح ، امسال نیز سهمیه استان افزایش یافته و به 1100 میلیارد تومان رسیده است که جزو 10 استان اول در تخصیص سهمیه این طرح هستیم .

وی همچنین در خصوص واحدهای صنعتی افتاح شده استان گلستان در هفته دولت امسال نیز گفت : در هفته دولت سالجاری 31 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 198 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و راه اندازی گردید که 57 میلیارد تومان از این سرمایه گذاری از تسهیلات رونق تولید بوده که به این واحدها پرداخت شده است و این تاثیر بالای طرح رونق تولید را در راه اندازی واحدهای صنعتی نشان می دهد .

لازم به ذکر است در این جلسه مشکلات 6 واحد تولیدی استان بررسی و دستورات لازم جهت رفع مسائل و مشکلات آنها صادر شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 541
  • کد خبر : 49953